۷۶ درصد فارغ التحصیلان علمی-کاربردی هرمزگان جذب بازار کار شده اند



جاودان با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر از دانشگاه های علمی کاربردی هرمزگان فارغ التحصیل شده اند، گفت: ۷۶ درصد فارغ التحصیلان این مراکز دانشگاهی در سازمان های دولتی و یا غیردولتی مشغول به کار می باشند.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری شبستان، دکتر « موسی جاودان » در نشست خبری با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی علمی کاربردی از سال ۸۲ راه اندازی شدند، خاطرنشان کرد: ۲۹ مرکز دانشگاهی علمی کاربردی در هرمزگان شکل گرفت که ۹ مرکز پس از تامین نیروی مورد نیازشان، به صورت خودخواسته با عدم تقاضای پذیرش دانشجو از گردونه خارج شدند.

 

وی با اشاره به اینکه پنج مرکز نیز وابسته به دستگاه های اجرایی به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانستند پذیرش دانشجو داشته باشند، افزود: از ۱۰ مرکز باقیمانده، دو مرکز رای گرفتند(قادر به پذیرش دانشجو نیستند) و هم اکنون هشت مرکز فعال هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان با بیان اینکه از امروز، زمان ثبت نام مقطع کاردانی در هشت مرکز علمی کاربردی آغاز شده است، عنوان کرد: از دوم شهریور ماه سال جاری نیز دانشجو در مقطع کارشناسی مراکز علمی کاربردی پذیرفته می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان هرمزگان در ۶۹ رشته کاردانی و ۳۶ رشته کارشناسی صورت می گیرد.

دکتر جاودان با اذعان به اینکه دو نمونه دانشجو داریم، گفت: ۱۲ هزار دانشجوی در مراکز علمی کاربردی هرمزگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد شش هزار نفر انتخاب واحد کرده و سر کلاس حضور دارند.

 

وی با اشاره به فارغ التحصیلی ۳۳ هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی هرمزگان، افزود: از این تعداد، ۲۱ هزار نفر در مقطع کاردانی و مابقی کارشناسی بوده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: فلسفه تاسیس مراکز علمی کاربردی، توجه به کیفیت آموزش و تربیت کارگر ماهر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها