رسانه ها هدایت کننده افکار عمومی




 «عباس میرزاد»، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به همراه «فاطمه رکن‌الدینی»، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل این سازمان در هفته خبرنگار از تحریریه روزنامه صبح ساحل بازدید کردند.
در این نشست «مهراب رشیدی» قائم‌مقائم مدیرمسئول روزنامه صبح ساحل ضمن قدردانی از حضور آنان گفت: «روزنامه صبح ساحل از سال 1364 به عنوان اولین رسانه استان هرمزگان شروع به کار کرده‌است و در این مدت جریان‌سازترین، پرمخاطب‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه کار خود را انجام داده‌است. تا جایی‌ که حتی در دورترین نقاط استان هرمزگان شناخته‌شده است و در محافل سیاسی جریان‌ساز بوده‌است. ما وام‌دار جایی نیستیم و برای مردم کار می‌کنیم.

صبح ساحل درحال‌حاضر تنها روزنامه استان هرمزگان است که در گروه سه مطبوعات کشوری و با ضریب کیفی 52، هم‌رده با روزنامه‌های بزرگ کشور قرار دارد. ما توقعی از مسئولان جز پذیرفتن نقدمان نداریم و از شما می‌خواهیم کمک کنید تا بتوانیم درد مردم را به شما گزارش دهیم.

مدیران باید بپذیرند که اگر نقدی می‌شود قطعا پای خصومت شخصی به میان نیست و صرفا بیان دغدغه‌های مردم است.» الهام کرمی مدیرمسئول روزنامه صبح ساحل نیز عنوان کرد: «صبح ساحل از سال 1388 روزنامه سراسری شد و با تیراژ ده‌هزارتایی کار خود را پیش گرفت. اما سامانه آگهی‌ها ما را از نظر مالی محدود کرد و فضای مجازی تهدید و فرصتی هم‌زمان بود. ما از فرصت آن استفاده کردیم و یک تیم رسانه‌ای آنلاین تشکیل دادیم. «ساحل‌نیوز» اولین اپلیکیشن خبری جنوب کشور است. ما در سطح کشوری فقط یک رسانه آنلاین مشابه داریم.

این اهمیت و ارزش فعالیت آنلاین صبح ساحل را بیشتر می‌کند. ما برای دیده شدن این اپلیکیشن تلاش زیادی کردیم اما متاسفانه بزرگی این اقدام دیده نشد. وقتی در استان کوچکی مثل هرمزگان چنین اپلیکیشنی با یک تیم بومی و جوان کارش را آغاز کرده‌است، نیاز به حمایت معنوی مسئولان دارد. ما چشم‌داشت مالی از کسی نداریم اما همین‌که گفته شود این اپلیکشین کار بزرگی در حوزه خبر استان انجام می‌دهد، کمک می‌کند.»


عباس میرزاد در ادامه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم کرمی به‌عنوان خوش‌نام‌ترین چهره رسانه‌ای استان و هفته خبرنگار گفت: «جامعه در شرایط فاضله‌ای نیست و نمی‌توانیم بگوییم همه‌چیز سر جایش است. ما در جنگ اقتصادی هستیم که این شرایط الزامات خاص خود را دارد. در این شرایط مهم است که افکار عمومی در چه وضعیتی است. بخشی از مدیریت افکار عمومی به عهده رسانه است. ما باید بتوانیم در کمال وحدت، به جامعه امید تزریق کنیم. هدف دولت و مطبوعات خدمت به مردم است و از این جهت با هم اشتراک دارد. وضعیت روانی جامعه در شرایطی نیست که بتوانیم در آن هر خبری را تشریح دهیم. در فضای موجود هر انتقادی مقبول جامعه نیست و به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

دولت توقع تشکر و قدردانی ندارد اما باید با توجه به شرایط جامعه قلم‌فرسایی کنیم.» این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار صبح ساحل در زمینه ساماندهی مهاجران بدون هویت منطقه باباغلام گفت: «پیشنهاد من در این زمینه به دادگستری این بود که با فاصله کمی از شهر و از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران استان، یک سایت اسکان موقت با امکانات رفاهی و بهداشتی احداث
شود.


 این سایت می‌تواند در اختیار این زاغه‌نشینان قرار بگیرد که بتوانند برای اسکان از آن استفاده کنند. در حوزه کنترل بزه‌های اجتماعی نیز دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی باید ورود کنند. احراز هویت آن بخش از این زاغه‌نشینان که تابعیت ایرانی دارند مشکلی ندارد و ثبت احوال می‌تواند به آنان شناسنامه بدهد. اگر این افراد در یک مکان مشخص ساماندهی شوند، مشکلات‌شان قابل پیگیری‌تر است و حتی می‌توان فکری به حال وضعیت اشتغال آنان کرد.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها