اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولید کنندگان



معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت گفت: برای کاهش خام فروشی و توسعه صنایع با ارزش افزوده بالا، طرح‌های توازن در حال پیگیری است.

 

به گزراش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سعید زرندی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان افزود: برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت تکمیل ارزش زنجیره تولیدات بویژه صنایع معدنی و فرآورده فروشی به جای خام فروشی است.

وی گفت: تکمیل زنجیره تولید در برنامه ریزی برای مواد اولیه و نگاه آمایشی در دستورکار است و تکمیل زنجیره فلزات اساسی مانند آلومینیوم، مس و فولاد و پتروشیمی آغاز شده است.

 

زرندی افزود: باید ارزش افزوده معادن گچ در هرمزگان بیشتر شود و برنامه ریزی برای تولید محصولات پایین دست معادن گچ در استان ضروری است
سعید زرندی افزود: طرح‌های توزان بویژه برای ایجاد و تکمیل ارزش افزوده در منابع منبع محور مانند نفت و پتروشیمی و معادن و صادرات فرآورده در دستور کار است.

معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت گفت: در گذشته نیز نگاه جلوگیری از خام فروشی وجود داشت و در حوزه معدن تولید بیشتر از مراحل فرآوری آن بود.

زرندی با اشاره به برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده معادن گفت: برقراری توازن میان ظرفیت معدنی و طرح‌های تکمیلی در دستور کار است.

 

معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت افزود:صادرات سنگ آهن در ۶ سال گذشته از ۲۳ میلیون تن به کمتر از ۶ میلیون تن رسیده است.
زرندی علت کاهش صادرات سنگ آهن خام را تبدیل به کنسانتره عنوان کرد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی برای توسعه صادرات به کشور‌های همسایه گفت: هر استان مرزی باید راهبر ارتباط با کشور‌های همسایه باشد.

زرندی با بیان اینکه تمرکز منابع و جهت گیری‌ها برای افزایش صادرات به کشور‌های همسایه است افزود: تنها ۲ درصد از بازار کشور‌های همسایه دراختیار ماست، هدف گذاری صادرات امسال ۴ درصد است.

 

معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت گفت:با توجه به کمبود منابع آبی درکشور استقرار صنایع آب بر مانند فلزات، لاستیک و پلاستیک به استان‌های جنوبی ضروری است.

زرندی افزود: توصیه جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه گذاری در حوزه فلزات در استان‌های جنوبی کشور بویژه در هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها