۲۶ پروژه شیلاتی در هفته دولت در هرمزگان به بهره برداری می رسد



مدیرکل شیلات هرمزگان از بهره‌برداری از ۲۶ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ‌بر هزار و 19میلیارد ریال در هرمزگان به مناسبت هفته دولت و در سال رونق تولید خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، محسن یکتاپور ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری شیلات هرمزگان ۲۳پروژه در حوزه آبزی‌پروری و سه پروژه در حوزه صید و صیادی تقدیم مردم شریف هرمزگان می‌کند.

 

وی تصریح کرد: ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از ۱۰۱۹میلیارد ریال اعتبار این پروژه‌ها در حوزه صید و باقی در حوزه آبزی‌پروری هزینه شده است.

 

مدیرکل شیلات هرمزگان عنوان کرد: سه پروژه حوزه صیادی استان شامل تکمیل و احداث بندر صیادی کوه مبارک ، احداث اسکله و تأسیسات پشتیبانی مرکز تخلیه صید زیارت و تکمیل و احداث بندر صیادی پشت شهر می‌شود.

 

یکتاپور افزود: ۲۳ پروژه‌های آبزی‌پروری استان نیز شامل دو پروژه برق‌رسانی در قشم و سیریک، چهار کارگاه ۵۰ میلیون قطعه‌ای تکثیر میگو در قشم و سیریک، 12 مزرعه پرورش میگو در بندرعباس، سیریک، قشم، دو‌ مزرعه پروش ماهی خاویاری در شهرستان بندرعباس و رودان، دو پروژه کلنگ زنی مزرعه پروش میگو در بندرلنگه و یک پروژه بهسازی و تعمیر و تجهیز مجتمع سردخانه ابوموسی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در سال‌های اخیر توانسته رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد و همچنین به قطب شیلاتی کشور و منطقه تبدیل شود.

*عکس آرشیوی است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها