40 درصد از درآمد استاندارد کشور از هرمزگان است





به گزارش صبح ساحل، عیسی باقرزاده همایی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: اداره کل استاندارد هرمزگان از سال 46 فعالیت خود را در استان آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان اداره کل پیشرو در بین ادارات کل استاندارد استان‌های کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حوزه صادرات و واردات کالا که هرمزگان به عنوان دروازه ورود و خروج کشور است؛ که در بین استان‌های کشور مقام اول را از نظر بررسی کالاهای وارداتی و صادراتی داریم.

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: به لحاظ درآمدی نیز نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را در استاندارد کشور داریم که بین 35 تا40 درصد از درآمدهای سازمان ملی استاندارد از استان هرمزگان به خزانه واریز می‌شود.

وی ابراز داشت: مسؤولان، اداره کل استاندارد را به عنوان اداره کل مهم و تاثیرگذار در کشور تلقی می‌کنند و باتوجه به اینکه همکاران ساعی در این مجموعه فعالیت دارند که باعث افزایش سطح رضایتمندی از اداره کل استناندارد هرمزگان شده است.

باقرزاده همایی خاطرنشان کرد: علاوه بر اداره کل، در بندر شهیدرجایی فضای ادارای و آزمایشگاهی باحضور 50 نفر از همکاران فعالیت داریم و در شهرستان‌ها نیز ادارات و نمایندگی‌ها و در جزایر قشم و کیش با تفاهم‌نامه با مناطق آزاد فعالیت داریم. 

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: علاوه بر بخش دولتی، در بخش خصوصی نیز حدود 100 شرکت اعم از آزمایشگاه همکار که خدمات آزمایشگاهی را ارئه می‌دهند، شرکت‌های بازرسی کالا، شهربازی، آسانسور، جایگاه سی ان جی، خودرو و... فعالیت دارند.

وی گفت: در مجموعه اداره کل استاندارد هرمزگان بیش از 120 نفر نیرو فعالیت د ارند که حدود 50 درصد از این نیروها، خانم هستند.

باقرزاده همایی افزود: در حوزه تولیدات در استان، استاندارد وضعیت مناسبی دارد.

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: به حمایت‌های نماینده مقام معظم رهبری در استان نیاز داریم تا اینکه مردم با استاندارد آشنایی بیشتری داشته باشند و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: از 16 تا 22 مهرماه هفته استاندارد است که ویژه برنامه ای در روز جهانی استاندارد برگزار می‌شود که از حضرتعالی برای حضور دراین مراسم دعوت می‌کنم.

گفتنی است، در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» با هدف حمایت از کالای ایرانی در سالی که به فرمایش رهبرمعظم انقلاب به عنوان رونق تولید نامگذاری شده است؛ پیوست واز این پویش باخرسندی استقبال کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها