معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان خبر داد :

برگزاری انتخابات الکترونیکی در هرمزگان



 معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک آماده است.

عباس‌میرزاد در حاشیه بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد امکانات هرمزگان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اظهار داشت: ستادها و کمیته‌های انتخابات در استان هرمزگان تشکیل شده است و عملا کار انتخابات کلید خورده است که یکی از کمیته‌های تشکیل شده فناوری و اطلاعات است.

وی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان هرمزگان عنوان کرد: با توجه به اینکه نقاطی در استان هرمزگان وجود دارد که به جهت عدم پوشش ارتباطی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مشکل ساز هستند در تلاش هستیم این نقاط نیز را آماده کنیم.

معاون سیاسی، انتظامی و امنیتی استانداری هرمزگان با بیان اینکه در دور گذشته انتخابات ۲۹۴ نقطه در هرمزگان پوشش ارتباطی نداشتند، تصریح کرد: تا کنون قسمت اعظمی از این نقاط تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تا کنون تنها حدود ۴۰ نقطه باقی مانده است. طی جلسه‌ای که با مخابرات برگزار شد، مکلف شد که این نقاط نیز تحت پوشش قرار گیرند.

میرزاد ابراز داشت: در گذشته رتبه ۲۹ رتبه کشور از لحاظ نقاط تحت پوشش شبکه اینترنتی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی داشتیم که در حال حاضر دارای رتبه بسیار بهتری هستیم اما هنوز نیاز به تلاش برای پوشش حداکثری است.

وی با بیان اینکه استاندار برای آماده سازی زیرساخت‌های برگزاری انتخابات دستورات لازم را داده است، تصریح کرد: در برخی از نقاطی که پوشش اینترنتی وجود ندارد با تغییر جایگاه رای‌گیری امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد اما برخی دیگر نیاز به تامین برق دارند و در تلاش هستیم که این موارد را به حداقل برسیم تا آمادگی کامل را برای انتخابات تمام الکترونیکی داشته باشیم.

میرزاد با ذکر این نکته که نگرانی بابت کمبود امکانات انتخابات الکترونیکی نداریم، اظهار داشت: با فرمانداران حوزه‌های انتخاباتی جلساتی برگزار شده است و تاکید شده است که تا حد امکان از تجهیزات شهرستان استفاده شود و برخی دیگر از امکانات انتخابات الکترونیکی نیز از طریق وزارت کشور تامین خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا تا کنون احزاب هرمزگان آسیب شناسی شده اند، گفت: طی آسیب‌شناسی که بنده از احزاب سیاسی استان هرمزگان داشته ام به این نتیجه رسیده ام که احزاب سیاسی در استان به نوعی بی‌انگیزگی دچار شده‌اند که بخشی از آن مربوط به کم توجهی دولت به احزاب بوده است.

به گفته میرزاد، بی توجهی دولت ها به احزاب دچار بی انگیزگی می شود که در سالها و دهه های گذشته این بی توجهی احزاب را از کارکرد اصلی خود دور کرده است. این موضوع باعث شده است که افراد رو به سردی بروند.

معاون سیاسی، انتظامی و امنیتی استانداری هرمزگان اذعان کرد: برخی از سران احزاب سیاسی در استان هرمزگان عقیده دارند که مراجع تنها در زمان انتخابات به سراغ ما می آیند اما ما به دنبال ایجاد دائمی یک نشاط سیاسی در استان هستیم.

میرزاد ادامه داد: بنا داریم که جلساتی پیوسته با گروه‌های مرجع به صورت ۴۵ روز یکبار برگزار شود تا نشاط سیاسی در جامعه پایدار بماند و همواره انتخابات پر شوری در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احزاب سیاسی حتی معتقدند مشکلات اقتصادی و علاقمندی مردم برای شرکت در فعالیت های سیاسی در سالهای اخیر در عملکرد احزاب تاثیرگذار بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها