مرگ خواهران در طغيان بي رحمانه طبيعت



به گزارش صبح ساحل، بر اثر شدت بارندگی، رودخانه فصلی در روستای « دهنه سوراب» شهرستان بشاگرد طغیان کرد و جان دو خواهر را گرفت وخواهر بعدی روانه بیمارستان شد.
جمعه اول شهریورماه است و یک روز بارانی . عقربه های ساعت، 14 را نشان می دهد صدای قطره های باران خبر از بارش فصلی را می داد، دقایقی می گذرد بر شدت باران افزوده می شود،رودخانه های فصلی روستاهای بشاگرد پر از آب می شوند و طغیان می کنند، ساعاتی می گذرد وباران قطع می شود . روستاها با بوی باران لطافت خاصی پیدا کرده اند، اهالی دل به طبیعت می دهند.

خواهران علیزاده نیز تصمیم می گیرند در این هوا ، پیاده روی کنند و به سمت حاشیه رودخانه بروند.آنها بدون اینکه بفهمند تا دقایق دیگری چه سرنوشتی در انتظارشان است از منزل خارج می شوند،پس از 300 متر پیاده روی به رودخانه پر آب می رسند .
افرادی کنار رودخانه به تماشای سیلاب ایستاده اند. آنها نیز به حاشیه رودخانه می آیند،صدای آب آرامش بخش است گوش به این صدا می سپارند اما در یک چشم بر هم زدنی ورق بر می گردد این آرامش جای خود را وحشت و فریاد و اندوه می دهد...


طغیان رودخانه خشمگین
علی هاشم پور دهیار روستای جگدان بشاگرد با بیان اینکه طغیان این رودخانه از رودخانه جگدان بود در آن لحظه عمق آب کم بود اما با پیوستن رودخانه های روستاهای اطراف به شدت آب افزوده شد می گوید: زیر پای معصومه 13 ساله خالی شد آب به سرعت او با خود برد،فاطمه 21ساله برای نجات خواهرش خود را به آب انداخت و در همان لحظه سکینه 35 ساله به سرعت دست فاطمه را بگیرد اما طغیان آنها را به طرف خود کشاند.
وی ادامه می دهد:» این دو خواهر پس از طی مسافتی ، به مانعی برخورد کردند و از حرکت ایستادند».


مرگ فاطمه و کشف جسد معصومه
اهالی دوان دوان همزمان با عبور رودخانه خود را به این دو خواهر می رساند.سیلاب مانع از نجات می شود اما اهالی به سختی خود را به آنها که دست در دست هم هستند می رسانند از آب بیرون می آوردند.هاشم پور می گوید:»فاطمه در لحظه رسیدن به خشکی، جلوی چشمان خواهرش جان داد و سکینه با خودروهای عبوری به بیمارستان سردشت منتقل شد و با تلاش تیم پزشکی در حال درمان است». یک ساعتی می گذرد تا آنکه جسد معصومه در رودخانه پیدا می شود.


گیر افتادن اورژانس در پشت رودخانه
دهیار روستای جگدان می گوید: «شهرستان بشاگرد در تابستان شاهد بارندگی فصلی و طغیان رودخانه است و متاسفانه راههای ارتباطی روستاها با هم قطع می شود، در آن روز اورژانس 115 پشت رودخانه جگدان گیر افتاد و نتوانست به محل حادثه برسد».
وی می افزاید: «اورژانس 115 از بخش گوهران در 45 کیلومتری جگدان است و اگر در محل بود شاید فاطمه زنده بود، کاش مسوولان پایگاه اورژانس در جگدان ایجاد می کردند که دسترسی به راه های روستای اطراف راحتر بود».


تشیع جنازه
خبر تلخ است خبر فوت دو نفر از اعضای یک خانواده در روستای «دهنه سوراب». شنبه است مراسم تشیع جنازه دو خواهر . معصومه و فاطمه در آرامستان روستا به خاک سپرده می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها