عادات مشترکِ آدم‌های پرکار و موفق را بشناسیم



به گزارش صبح ساحل به نقل از مرد روز، این نکته مهم است که بدانید ظرفیت تان چقدر است؟ ما ماشین نیستیم و حتا وسایل تولید ماشینی هم اگر به درستی نگهداری و مواظبت نشوند از کار می افتند...

 

خواب منظم:
داشتن ساعات و مقدار منظم خواب در روز ( بین 6 تا 8 ساعت )، بدون آن که متوجه باشید تاثیر خارق العاده‌یی در سیستم تولید و سازنده‌گی تان دارد و فشار روحی و عصبی را کاهش خواهد داد.

 

ساعات کار منظم:
این طور نیست که افراد پرکار نسبت به سلامت خود دقت به خرج می دهند، اما اغلب شان متوجه این نکته هستند که یک ذهنِ فعال و سازنده، محتاج بدنِ سالم و فعال هم می‌باشد. حداقل نیم ساعت تمرین فیزیکی، قدم زدن و دویدن، انرژی عظیمی برای تان ایجاد می‌کند.

 

قطعه قطعه و قدم به قدم کار کنید:
پراکندگی و از دست دادن دقایقی در اینجا و آن‌جا، یک‌باره ساعات محدود کار در روز را توأم با هرز رفتن بی دلیلِ وقت تان خواهد کرد. برای همین، بهترین کار، انجام وظایف و کارها به صورت واحدهای مجزا و کوچک شده است.
وقتی متمرکز می‌شوید که کار مشخصی انجام دهید برای خود بین 2 تا 4 عمل مشخص را تعیین کنید. در این وضعیت، مابین هر مجموعه از کارهای انجام شده، امکان استراحت، تمرکز و آماده‌گی مجدد فراهم می شود.

  

پرهیز از ملاقات های حضوری:
ملاقات‌های شغلی معمولا بسیار وقت گیر، طولانی و کم تأثیر هستند. اگر امکانش وجود دارد از آن‌ها دوری کنید یا اجازه ندهید بیشتر از نیم ساعت از وقت تان را هدر دهد.

 

از سرعت خود گاهی بکاهید:
امکان ندارد با موتور داغ کرده به مقصد برسید. کار زیاد، بی سر و صدا افراد را از پای در خواهد آورد. موتزارت آن‌قدر از خودش کار کشید و دفاع بدنش چنان تحلیل رفت که با یک گلودرد ساده فوت کرد. هر از گاهی در بین ساعات و لحظات پر تنش کار، دست از آن بکشید و بگذارید مغزتان بدون هیچ حساب و کتابی برای خودش جولان دهد.

 

سکوت و تأمل:
ذهن انسان فقط یکی از ابزارهای اصلی نیست بلکه خود ابزار است. از ذهن خود مراقبت کنید و به آن بها بدهید. ذهن ما مثل ماشین اتوماتیکی است که می‌تواند بدون درنگ کار کند، اما کار درستی نیست. شما ناگزیرید که کنترلِ اعمال و افکار را به دست گیرید و از ورطه نگرانی‌های پایان نیافتنی برهانید. تمرکز و تأمل ذهنی، قرار نیست مختصِ عارفان و درویشان باشد.

 

تشنه نمانید:
پرکاری، پیگیری و پشتکار، انرژی زیادی از بدن طلب می‌کند. با غذا و به ویژه نوشیدن آب، آن را شاداب نگه دارید. کمتر از دو نیم لیتر آب در روز ننوشید.

 

معاشرت های دستچین شده:
نیاز اجتماعی بودن ضروری است و از دیوانه شدن را جلوگیری می کند، اما رفیق بازی برای آدم‌های بسیار فعال، مشکل ساز خواهد بود. معاشرت‌ها وقت گیر هستند و اگر دقت نکنیم سبب اصطکاک‌های ناخواسته می‌شوند. برای همین دور افرادی که انرژی و لذتی به شما نمی‌دهند را خط بکشید.

 

کار و زنده‌گی فرقی با هم ندارند:
شیفته‌گی به کارتان سبب عجین شدن آن با زنده‌گی می‌شود. اگر عاشق کارتان نیستید و فقط وسیله‌یی است برای دست یافتن به زنده‌گی دلخواه، پس چاره‌یی ندارید جز ارزیابی مثبت از کاری که می‌کنید.

 

خوش‌بینانه، آماده بدترین‌ها باشید:
اجازه ندهید بدگمانی‌ها در حین کار، در وجود شما رخنه کند. از چشم اندازهای بسیار مثبت کناره بگیرید، اما در عین حال بدترین سرانجام‌ها را در افق کارتان بگنجانید. اهداف قدم به قدم داشته باشید. هیچ سناریویی آن طور که تنظیم کرده اید اتفاق نمی‌افتد. برای نقشه‌های آینده تان، از ایجاد جزییات دوری کنید، چون صرف وقتِ بی موردی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها