فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس:

سارقان کابل ریل قطار در بندرعباس به تله افتادند/برخورد قاطع با مخلان نظم در ایام محرم



جوانان مسلحی  که مدتی قبل کابل ریل قطار در انتهای حوزه استحفاظی بندرعباس به سمت استان فارس باز می کردند و به سرقت می بردند به دست پلیس بندرعباس دستگیر شدند . این باند 7 نفر در عملیات تاکتیکی پلیس و دستگاه قضایی با دو روز محاصره بلاخره دریکشنبه  یازدهم مردادماه جاری  در محلی صعب‌العبورو در کوه های انتهایی حوزه استحفاظی بندرعباس که محل پاتوق آنها بود  به تله قانون افتادند. به گفته فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس ، 3 نفراز این سارقان  دارای سوابق کیفری هستند  و همچنین این باند دارای سلاح جنگی بودند.

قتل پس از درگیری دوستانه
سرهنگ اسماعیل مشایخ در گفتگو با خبرنگاران از دستگیری قاتل 29 ساله ای که دستش به خون دوستش آغشته شده بود در دو روز قبل خبر داد و ادامه داد: ساعت حدود 10 صبح روز یکشنبه گذشته ، ماموران پلیس از مرگ جوانی در بیمارستان مطلع شدند که پس از تحقیقات متوجه شدند این فرد به همراه 3 نفر دیگر در منزلی حضور داشتند و به علت درگیری توسط جوان همسن و سالش با ضربات چاقو مورد جراحات عمیقی قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه این جوان 29 ساله پس از رسیدن به بیمارستان به علت جراحات عمیق جان سپرد و قاتل پا به فرار گذاشت یادآور شد: پلیس دستگیری متهم به قتل را آغاز کرد و موفق شد وی را کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر کند. سرهنگ مشایخ گفت: متهم به قتل قصد خروج از بندرعباس را داشت که پس از دستگیری به عمل ارتکابی خود اعتراف کرد. این مقام مسوول از دستگیری سه فرد دارای اسلحه جنگی که در مراسم جشنی در محل نخل ناخدا اقدام به تیراندازی کرده بودند نیز مطالبی عنوان کرد.

 

دستگیری سارقان با پوشش نظامی
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس به سارقان در پوشش قلابی نظامی در شهر بندرعباس اشاره کرد که این افراد شامل یک نفر زن و 3 نفر مرد با پوشش جعلی نظامی از مغازه‌داران و شهروندان اقدام به اخاذی می کردند که در یکشنبه گذشته توسط پلیس به دام افتادند وهم اکنون در حال طی کردن مراحل قانونی هستند. به گفته سرهنگ مشایخ ،طی یک روز ( 10 مردادماه جاری) بالغ‌بر 530 نفر دستگیر و در حال طی کردن مراحل قانونی هستند، همچنین ۵۰ درصد وقوع جرائم خشن ،۱۰ درصد کل سرقت ها در بندرعباس کاهش یافته است و ۱۰۰ درصد سرقت ها کشف شده است. این مقام مسوول این هم خاطر نشان کرد که بندرعباس یک شهر مهاجرپذیر و قطب اقتصادی کشور به شمار می رود خوشبختانه یکی از شهرهای امن کشور محسوب می شود.

 

کشف محموله 17 میلیارد ریالی تلفن همراه قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در ادامه سخنان به کشف محموله 17 میلیارد ریالی تلفن همراه قاچاق در شهر بندرعباس در یکشنیه گذشته اشاره داشت که این عملیات در نوار ساحلی انجام و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند. سرهنگ مشایخ از کشف ۱۰۰ درصدی کالای قاچاق در بندرعباس سخن به میان آورد وافزود: در مجموع کالاهای قاچاق کشف شده هفت نفر دستگیر شدند.

 

خرید و فروش مواد مخدر در مدارس
سرهنگ مشایخ در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خرید و فروش مواد مخدر در مدارس گفت: تاکنون با چنین موردی مواجه نشده ایم و تمامی دستگیری خرده‌فروشان در محلات بوده و در سطح مدارس و اطراف آن‌ها موردی مشاهده نشده است و به ما گزارش نداده اند.

 

برخورد قاطع با مخلان نظم در ایام محرم
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از برخورد قاطع با مخلان نظم در ایام محرم سخن گفت و ادامه داد: در راستای برقراری نظم و امنیت در ۸۴ هیئت عزاداری و بیش از ۷۸ تکایا و مساجد در بندرعباس با استقرار 336 نیروی نظامی ثابت و 24 واحد گشت خودرویی با هماهنگی مراجع قضایی با مخلان نظم برخورد قاطع می‌کند.سرهنگ مشایخ از راه‌اندازی 53 واحد گشت خودرویی، 61 واحد گشت موتوری، 84 واحد گشت پیاده و 617 نیرو در هر شب محرم توسط نیروی انتظامی خبر داد و اظهار داشت: در چهار نقطه ورودی و خروجی شهر بندرعباس ایست بازرسی پیش‌بینی‌شده است و مجموعاً شش هزار و ۱۷۰ نفر نیرو در دهه اول در برقراری نظم و امنیت استفاده می‌شود.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با تأکید از برخورد شدید و قاطع با گل مالی کردن به‌ویژه در شیشه‌های خودرو ، زدن قمه و هر مورد که باعث ایجاد اختلال در امنیت جامعه باشد سخن گفت و اینکه به‌تمامی هیئت‌ها توصیه‌شده از عزاداری‌های نامتعارف خودداری کنند و دسته‌های عزاداری در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگو مراعات حال شهروندان و به‌ویژه بیماران را کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها