صبح ساحل در خصوص بسته شدن 7 ساعته محور بندرعباس ، حاجی‌آباد پی گیری کرد:

ترافیک 20 کیلومتری ناشی از واژگونی تانکر نفت کوره



رئیس پلیس‌راه هرمزگان: استان ازلحاظ تجهیزات بازگشایی مسیرهای مسدود شده خیلی ضعیف است

به گزارش صبح ساحل، واژگونی یک دستگاه تانکر کشنده رنو حامل نفت کوره در محور بندرعباس ، حاجی‌آباد (حوالی ایست و بازرسی شهید میرزایی) ترافیک چندساعته 20کیلومتری را به وجود آورده بود .ساعت حدود 15 ،دهم مردادماه جاری یک دستگاه تانکر حامل نفت کوره که از اصفهان راهی بندرعباس بود به علت عدم توجه به جلو توسط راننده جوان، در بین دو باند رفت‌وبرگشت واژگون شد و این امر باعث آغشته شدن نفت کوره در سطح آسفالت و لغزندگی جاده شد .

رئیس پلیس‌راه هرمزگان بابیان اینکه مأموران پلیس‌راه جز اولین افرادی هستند که همیشه درصحنه حادثه جاده‌ای حضور دارند گفت: گشت پلیس‌راه 20 دقیقه بعد ( 15 و 40 دقیقه) به محل رسیدند و متوجه شدند که واژگونی تریلر باعث آسیب دیدن بتن وسط باند رفت‌وبرگشت شده ، هر دو باند را آسیب‌زده و محموله این خودرو نیز آسفالت را آغشته نموده است. سرهنگ علی اسفندانی بابیان اینکه راننده 36 ساله مجروح قبل از رسیدن مأموران پلیس‌راه به مرکز درمانی منتقل‌شده بودند افزود: در این محور مهم ترانزیتی همیشه با ترافیک خودروها روبرو هستیم که با این اتفاق ،ترافیک سنگینی در محور رخ‌داده بود.وی ادامه داد: دو باند آسیب‌دیده بود و یک خط آزاد برای رفت‌وبرگشت باز کردیم ولی عبور و مرور به‌کندی انجام می‌شد.سرهنگ اسفندانی با اشاره به دستگاه‌های مربوط به‌خصوص ستاد بحران استان، راهداری ، شرکت نفت و... گفت: ساعت 17و 50 دقیقه تیم راهداری رسیدند ، با کمک این تیم و ستاد بحران با لودر ،جرثقیل و... جاده پاکسازی و ساعت 22 و 10 دقیقه مسیر باز شد و رفت‌وبرگشت به حالت عادی برگشت.

رئیس پلیس‌راه هرمزگان این را بیان کرد که این نوع حادثه احتمال بروز حریق و اتفاقات ناگوار می‌رود و باید دستگاه‌های مربوط مانند آتش‌نشانی ، شرکت نفت و... در محل حضور یابند اما هرکدام به دلایلی در این نوع حوادث نیستند .

به گفته سرهنگ اسفندانی ، اورژانس در پاسخ به تماس تیم پلیس‌راه بابیان اینکه جاده در حوزه ما نیست و در حوزه هلال‌احمر است ، در محل حاضر نشدند و اینکه هلال‌احمر نیز گفتند که اگر مجروح درصحنه باشد و یا در افرادی در خودرو گیرکرده باشند در محل حاضر می‌شویم و الا غیر .

این مقام مسئول از دستگاه‌های و ارگانهای استان گلایه‌مند بود و گفت: هرمزگان پایتخت حمل‌ونقل و محورهای استان محورهای ترانزیت کالا است چرا با نبود امکانات و تجهیزات در خصوص بازگشایی مسیر به‌خصوص خودروهای سنگین مواجه شویم؟ چرا به علت سوانح جاده‌ای ، مسیر مسدود شده 7 ساعت بعد بازگشایی شود؟ آن‌هم با 20 کیلومتر ترافیک سنگین،بلکه باید یک محور نیم تا یک‌ساعته باز شود .سرهنگ اسفندانی تأکید کرد:در این چندساله خدمتم در این استان شاهد بودم که هرمزگان ازلحاظ تجهیزات بازگشایی مسیرهای مسدود شده خیلی ضعیف است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها