بالا آمدن آب دریا در روستای کرگان میناب



دهیار کرگان گفت: قریب به دو روز است آب دریا بالا آمده و وارد خانه ها و زمین های شهروندان کرگانی شده است.

اسماعیل ملاحی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: قریب به دو روز است که آب دریا بالا آمده و وارد برخی خانه‌ها و زمین‌های شهروندان کرگانی شده است.

وی افزود: مدتی است که به بخشداری بندزرک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام خطر کرده ایم اما علی‌رغم پیگیری‌های بخشداری، ستاد بحران هیچگونه پیگیری و یا همکاری در این خصوص نداشته است.

دهیار کرگان با اشاره به اینکه آب دریا بیش از ۱۲ فوت بالا آمده است، عنوان کرد: طبق مشاهدات خود از نقشه‌های هواشناسی این موضوع را پیش‌بینی و اعلام خطر کرده بودیم.

ملاحی تصریح کرد: با توجه به ارسال نامه‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها به استانداری هرمزگان در این خصوص، امید بود پیگیری و اقدامی صورت گیرد.

 

 کرگان به دلیل اختلاف بسیار کمِ سطح با دریا، نیازمند اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی

علی بلاک بخشدار بندزرک، عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: در خصوص رخداد پیش آمده در کرگان میتوان گفت بند خاکی که پیش از این از ورود آب دریا جلوگیری می‌کرد به دلیل سطح بی‌سابقه بالا آمدن آب، تخریب شده و آب وارد روستا شده است.

وی افزود: کرگان به دلیل اختلاف بسیار کم سطح با دریا نیازمند اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی است.
بخشدار بندزرک عنوان کرد: مکاتبات اجرای این طرح با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است اما به علت عدم تأمین اعتبار، طرح اجرایی نشده است.

بلاک با اشاره به بافت خاک منطقه کرگان و عدم نفوذ آب در زمین، گفت: خشک شدن آب بارندگی و ورود آب دریا به روستا بیش از یک ماه طول خواهد کشید که مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها