اتصالی برق، 47 بار آتش به پا کرد



 


اتصالی برق باعث آتش‌سوزی مغازه پیتزا فروشی  شد.


آتش‌نشانان بندرعباس پس از دریافت خبر این حادثه از طریق سامانه 125 در ساعت 14 و 38 دقیقه جمعه گذشته بلافاصله به محل در چهارراه نخل ناخدا حضور یافتند...
تیم آتش‌نشانی در مدت حدود 3 دقیقه خود را به محل رسانده و ضمن شناسایی كانون حریق با كمترین زمان حریق را مهار و از سرایت آن به ساختمان‌های اطراف جلوگیری کردند. حریق براثر اتصالی برق ، در زمان تعطیلی واحد تجاری اتفاق افتاده بود .


هرچند روز یک‌بار خبرهای آتش‌سوزی ناشی از اتصالی برق به گوشمان می‌رسد که یا خانه‌ای  را ویران کرده و یا محل کاری. بر اساس آمارهای مردادماه گذشته ، آتش‌نشانان بندرعباسی 115 مورد حریق را اطفا کردند که عامل 47 مورد ایجاد حریق اتصالی برق بوده است. در این مدت اتصالی برق 30 باب منزل مسکونی، 7 مجتمع تجاری، 2 مجتمع اداری، 2 تأسیسات برق، 5 دستگاه خودروی سبک  و یک مکان عمومی   را به آتش کشید. گاز و نشتی آن نیز موجب 24 مورد حریق در بندرعباس شد که 23 مورد آن متعلق به منازل مسکونی و یک مورد مجتمع تجاری بوده است.


 حریق در 58  خانه


در ماه گذشته 58 باب منزل مسکونی طعمه حریق شد که عامل آتش‌سوزی آن شامل   48 مورد غیر عمد ، 2 مورد عمد و 8 مورد نامعلوم گزارش‌شده. همچنین 32 مورد نقص فنی، 20 مورد سهل‌انگاری، 3 مورد عدم ایمنی  و 3 مورد سایر علت آتش‌سوزی ثبت‌شده است.به گفته فرجام دانش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، در این آمار حریق منازل ، 2 نفر نجات یافتند و زیان مالی  خسارت‌های وارده نیز یک میلیارد و 777 میلیون ریال  بوده است.


 حریق 14 دستگاه خودرو


مردادماه سال جاری، 14 دستگاه خودرو سبک و سنگین ، 16 مجتمع تجاری ، اداری، 11 مورد ضایعات ، 4 باب انبار  و 2 مورد  تأسیسات برقی دچار حریق شدند .


  نجات 97 نفر


آمار نجات وامداد آتش‌نشانی بندرعباس در ماه گذشته 98 مورد بود  45 مورد براثر  نقص فنی ، 23 مورد سهل‌انگاری ، 11 موردعدم ایمنی و... رخ‌داده است. در این مدت 97 نفر نجات یافتند ،7 نفر جان سپردند و 20 نفر  مصدوم شدند.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس بیشترین آمار امداد و نجات را در بحث آسانسور ذکر کرد که63 نفر در   33 مورد  گیرکردن آسانسور نجات یافتند.  32 مورد این حادثه براثر  نقص فنی بوده است.دانش محبوس شدن افراد را24  مورد عنوان نمود که 21 مورد آن  مربوط به منزل و 3مورد سایر  بوده است . همچنین  11مورد علت محبوس شدن  افراد در منزل نقص فنی  ،9 مورد براثر سهل‌انگاری، 3 مورد عدم ایمنی  بود. در این آمار نشان می‌دهد 3نفر زن مصدوم و یک نفر فوت‌شده   و 28 نفر نجات‌یافته‌اند.


دانش  آمار نجات وامداد این سازمان در خصوص  سانحه خودرویی 15 مورد  دانست که 8 مورد آن مربوط به واژگونی، 6 مورد برخورد و یک مورد سقوط بوده است و علت 8 مورد  حادثه براثر سهل‌انگاری و 6 مورد عدم ایمنی تشخیص داده‌شده است. دراین‌ارتباط 15 نفر مصدوم ، 5 نفر کشته‌شده‌اند و 2 نفر نجات‌یافته‌اند.


   تهدید به خودکشی
در آمار مردادماه آتش‌نشانی بندرعباس از تهدید 2 نفر برای خودکشی به چشم می‌خورد که یک نفر توسط تیم امداد و نجات ، از مرگ رهایی می‌یابد. همچنین در مردادماه گذشته ریزش آوار  یک مورد بوده است آن‌هم  براثر حفاری  و به علت سهل‌انگاری. دراین‌ارتباط   2 نفر مصدوم شدند و 2 نفر نجات‌یافته‌اند.


 از صدور 55 مورد پروانه ساختمان


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس  از صدور 55 مورد پروانه ساختمان،55 مورد صدور پایان کار ساختمان،  نصب 239جعبه F در ساختمان‌های مرتفع ،نصب 435خاموش‌کننده پودر و گاز و CO2 در ساختمان‌ها ، 12تعمیر یا تعویض شیر هیدرانت و 10 مورد بازدید ایمنی اماکن پرخطر  در مردادماه خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها