سرانجام پس از دو روز جدال سخت و نفسگير؛

ارتقاى جايگاه ورزش استان با كسب مدال‌هاى ووشو




دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ووشوی پسران کشور در زنجان با نائب‌قهرمانی تیم هرمزگان به اتمام رسید.

به گزارش صبح ساحل، دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ووشوی پسران کشور در زنجان با نائب‌قهرمانی تیم هرمزگان به اتمام رسید. تيم ووشو هرمزگان با كسب ٢ مدال طلا، ٢ نقره و يك برنز جايگاه ورزش اين استان را در جدول كسب مدال‌ها هفت پله ارتقاء بخشيد. اين مسابقات در مجموعه ورزشى انقلاب زنجان آغاز شده بود و پانزدهم شهریور با شناخت نفرات و تیم‌های برتر به اتمام رسید.
١٧٠ ووشوکار از ٣١ استان كشور در اين مسابقات حضور داشتند و در دو بخش تالو و ساندا به رقابت پرداختند.
در پایان تیم زنجان با کسب ٦ مدال طلا و یک نقره بر سکوی قهرمانی تکیه زد و تیم‌های هرمزگان و قم به‌صورت مشترک با کسب ٢ طلا، ٢ نقره و یک برنز به‌عنوان نائب‌قهرمانی رسیدند. اميرحسين چرزه از هرمزگان در فرم چانگ‌چوان به مدال برنز رسيد و متین جمالی از اصفهان و محمدامین احمدی از مازندران اول و دوم شدند.


در فرم دائوشو نيز محمدامین احمدی‌ از مازندران قهرمان شد و امیرحسین چرزه از هرمزگان و پارسا بهرام‌زاده از البرز بترتيب نقره و برنز گرفتند در فرم جین‌شو، امیرحسین باقرزاده همایی از هرمزگان و محمدمهدی سپهری‌فرد از قم با رقابتى نزديك و نفسگیر اول مشترک شدند و یونس رضایی از قزوین سوم شد.امیرحسین چرزه از هرمزگان در فرم گون‌شو مقتدرانه طلا گرفت، متین جمالی از اصفهان و محمدامین احمدی از مازندران بترتيب دوم و سوم شدند.
در فرم چیانگ‌شو، محمدمهدی سپهری‌فرد از قم اول شد و امیرحسین باقرزاده از هرمزگان ناباورانه نقره گرفت و بر سكوى دوم ايستاد و امیرعباس کریمی از چهارمحال و بختیاری سوم شد.
نفرات برتر اين پيكارها به اردوى تيم ملى اعزامى به رقابت‌هاى ٢٠٢٠ قهرمانى رده‌هاى سنى جهان كه قرار است مردادماه سال آينده به ميزبانى كشور مراكش برگزار شود، دعوت خواهند شد.
تيم منتخب ووشو پسران هرمزگان با هدف ارتقاى جايگاه ورزش اين استان در جدول كسب مدال‌ها با پنج ورزشكار در دو بخش تالو و ساندا راهى المپياد شده بودند تا از كيان ورزش هرمزگان دفاع و نام اين استان را در پيكارهاى مهم المپياد درخشان‌تر سازند.


تيم منتخب ووشوى پسران هرمزگان در بخش ساندا با تركيب امير پريده در وزن منهاى ٤٢ كيلوگرم، اشكان مرادى در وزن منهاى ٤٥ كيلوگرم و اسماعيل غلامزاده در وزن منهاى ٤٨ كيلوگرم به رقابت‌هاى المپياد اعزام شدند.
در بخش تالو نيز اميرحسين باقرزاده در فرم‌هاى جين‌شو(شمشير باريك) و چيانگ‌شو(نيزه) و اميرحسين چرزه نيز با اجراى فرم‌هاى چانگ‌چوان(دست بلند)، گون‌شو(چوب شمالى) و دائوشو(شمشير پهن شمالى) با هدايت طاهر قاسمى براى هرمزگان به ميدان رفتند.
سعيد شريفى به‌عنوان مربى هدايت سانداكاران را بر عهده داشت و ابوذر احمدى سرپرست تيم اعزامى هرمزگان به اين رقابت‌هاى مهم بود و رضا فتحى‌مقدم مدير روابط عمومى هيات ووشو استان نيز به‌عنوان خبرنگار و عكاس، ووشوكاران را همراهى كرد. حيدر اسدى دبير هيأت ووشو هرمزگان نيز به‌عنوان داور به اين مسابقات اعزام شد و قضاوت‌هاى مهمى را سوت زد.


عليرضا بهرمن مربى تيم ملى و رئيس هيات ووشو هرمزگان به اتفاق امير اوجاقى سرمربى تيم ملى جوانان از سوى فدراسيون ووشو جمهورى اسلامى ايران به‌عنوان مربيان استعدادياب در اين دوره از رقابت‌ها حاضر شدند تا نفرات مستعد تالو و ساندا را شناسايى و به تيم‌هاى ملى معرفى نمايند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها