رشد ۴درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۴۲میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان با آهنگ رشد چهار درصدی و ترابری ۸٫۵میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی با افزایش هفت درصدی طی پنج ماهه سال جاری خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اقدامان ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی پنج ماه نخست سال ۹۸، اظهار کرد: از مجموع ۴۱ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۲۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۳۰ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد هشت درصدی و ۱۳ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۱۵ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

 

رشد ۱۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی
وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۷۸۰ تن با رشد ۱۳٫۹ درصدی اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای شهریور ماه جاری، یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۰۷ تن از این کالاها، با رشد مثبت ۲۴٫۶ درصدی ترانشیپ و یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۳۴ تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) سه میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۹۸ تن با افزایش ۶٫۶ درصدی و همچنین واردات سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۳۸ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

 

ترانزیت فرآورده نفتی ۵۸ درصد افزایش یافت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را پنج میلیون و ۷۴ هزار و ۴۳۲ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۳۴ هزار و ۳۰۰ تن، با افزایش چشمگیر ۵۸٫۴ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و هشت میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۵۳ تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۷٫۷ درصدی به ثبت رسید.

 

۶۸۱ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد
وی اظهار کرد: در دوره زمانی پنج ماهه نخست سال جاری، ۶۸۱ هزار و ۳۴ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

 

تردد ۳۴ هزار فروند شناور به بنادر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۳۴ هزار و ۴۴۸ فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، دو هزار و ۱۱۱ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۳۲ هزار و ۳۳۷ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

عفیفی پور هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای شهریور ماه جاری که یک دوره زمانی پنج ماهه راشامل می شود، ترابری هشت میلیون و ۴۸۳ هزار و ۴۴ نفر سفر در بنادر وپایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید. که رشد مثبت ۷٫۷درصدی را شاهد بودیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها