سنگ نورد هرمزگانی تیم ملی بانوان

برای مدال جهانی می جنگم/ هزینه های زیاد و نبود اسپانسر کارم را سخت کرده



به گزارش صبح ساحل کبری لکزایی فر سنگ نورد هرمزگانی  عضوتیم ملی در مورد شرایط این روز های خود و مشکلات پیش رویش در راه تمرین و اعزام به مسابقات مختلف به خبرنگار صبح ساحل گفت :
پس از مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه ، از ناحیه کتف آسیب دیده بودم و قصد شرکت در مسابقات قهرمانی کشور در زنجان را نداشتم اما از آنجایی که این مسابقات حکم انتخابی برای مسابقات آسیایی را داشت شرکت کردم و به مقام سوم رسیدم .
لکزایی فر در ادامه گفت که شرایط فعلی ام به لحاظ بدنی خوب است و مشغول اماده سازی برای مسابقات جهانی چین هستم .



سنگ نورد هرمزگانی  که این روز ها به دلیل نبود امکانات مناسب برای رشته سنگ نوردی سرعت در خارج از استان به سر می برد  و  در تهران تمرین می کند گفت: در حال حاضر در تهران ساکن هستم و در سالن های  با دیوار های مخصوص رشته سرعت تمرین می کنم که به همین دلیل هزینه های سنگینی بر دوشم است .
وی افزود: البته باید از اداره ورزش و جوانان استان و آقای امیری تشکر کنم که حامی من بوده اند  و مقداری از هزینه های مسابقات را برایم تامین کردند اما هزینه های بالا و نداشتن اسپانسر کار را برایم سخت کرده به طوری که در حال حاضر هزینه ی اعزام به مسابقات جهانی چین را ندارم.
 
لکزایی فر همچنین گفت : قطعا اگر محل تمرینم در استان خودم بود بسیاری از هزینه ها کمتر می شد، در حالی که من در طول سال باید به استان های مختلف سفر کنم تا روی دیوار های مختلف صعود کنم.



وی با بیان اینکه در طول سال چندین مسابقه جهانی برگزار می شود و ما برای اینکه جایگاه خودمان را در جهان حفظ کنیم و آن را ارتقاع دهیم باید دراین مسابقات شرکت کنیم افزود: به دلیل اینکه فدراسیون در سال فقط هزینه یک یا دو اعزام را متقبل می شود، هزینه اعزام و شرکت در این مسابقات را باید ورزشکارخودش پرداخت کند یا با کمک هیئت های استان خود و اسپانسر این هزینه ها را تامین کند.
عضو تیم ملی سنگ نوردی ایران گفت : در مسابقات فرانسه به جز یک چهارم هزینه ها همه هزینه های شرکت در مسابقات را خودم پرداخت کردم که این مبالغ تقریبا همه پس اندازم در طول سال بود.

لکزایی فر این  روز ها مشغول تمرین  و آماده سازی خود برای مسابقات قهرمانی جهان در چین  است و امید دارد بتواند با حمایت و تامین هزینه هایش توسط مسئولین یا اسپانسر در این مسابقات شرکت کند.

وی در خصوص سطح رشته سنگ نوردی ایران  درجهان و همچنین میزان آمادگی خودش برای مسابقات جهانی گفت :
سنگ نوردی ما تقریبا به سطح یک جهانی رسیده و رکورد ها و مقام های ورزشکاران کشور درسالهای اخیر این را نشان می دهد.
عضو تیم ملی سنگ نوردی افزود: میدانم که فاصله چندانی با سطح جهانی ندارم و اگر بتوانم در مسابقات جهانی پیش رو شرکت کنم تمام تلاشم نه کسب امتیاز های خوب بلکه کسب مدال جهانی است.
لکزایی فر افزود: بسیاری از ورزشکاران رشته های مختلف و حتی رشته خودم به دلیل هزینه های بالا مجبور شدند ورزش حرفه ای را کنار بگذارند.



کبری لکزایی فر در مورد هزینه های جاری زندگی و تمرین در استان های دیگر گفت : هر ماه تقریبا سه و نیم میلیون تومان هزینه زندگی و تمریناتم را می پردازم . به عنوان مثال کفش های رشته سرعت به علت تمرینات و مسابقات هر دو ماه خراب می شوند و مجبورم کفش های جدید تهیه کنم. هر جفت از این کفشها امسال به قیمت یک میلیون و هشتصد هزارتومان رسیده در حالی که تا سال گذشته هر جفت سیصدهزارتومان بود.
وی در ادامه گفت : هزینه تمرینات و تجهیزاتم هر ماه به یک میلیون تومان می رسد و این جدای هزینه ی مکمل های ورزشی ام می شود که آن هم یک میلیون تومان هزینه دارد.

لکزایی فر گفت: همه این مسائل در حالی است که قرار است برای امادگی بیشتر با دراختیار گرفتن یک مربی، در استان قزوین  تمرین کنم که این مسئله خود هزینه هایم را بیشتر میکند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران و در منزل خواهرم سکونت دارم گفت: حداقل توقعم از استان این است که بخشی از هزینه هایم را تامین کنند چون من ورزشکار استان هرمزگانم و هر افتخاری که کسب کنم اول برای استانم کسب کرده ام در  حالی که اکنون حتی نمیتوانم در استان خودم تمرین کنم وهزینه شرکت در مسابقات چین را هم ندارم.

                                                   
 
لکزایی فر سنگ نورد هرمزگانی تیم ملی در پایان گفت : از مسئولین می خواهم همانطور که تاکنون از من حمایت کرده اند بازهم حمایتم کنند. ورزشکارانی که در کوران تمرینات و مسابقات سخت کشوری و بین المللی هستند به اندازه کافی انواع استرس و فشار عصبی را تحمل می کنند اما مسئولین می توانند با حمایتشان بخشی از این فشار ها را از روی دوش ورزشکار بردارند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها