امکان سنجی حضور دانش آموزان جاسکی با لباس سنتی در مدرسه



به گزارش صبح ساحل و به نقل از مهر، فرماندار جاسک در مورد آمادگی مدارس برای بازگشایی سال جدید تحصیلی در شهرستان جاسک بیان داشت: دانش آموزان نباید بخاطر عدم داشتن لباس فرم مدارس از کلاس درس باز بمانند، در صورت لزوم دانش آموزان جاسکی می توانند با لباس سنتی و محلی هم در کلاس حاضر شوند.

فرماندار شهرستان جاسک با بیان اینکه برنامه ریزی یک ساله برای بهتر انجام شدن پروژه مهر برای مدارس لازم است، افزود:  آموزش و پرورش در پروژه مهر تنها نیست و همه ادارات پشتیبان در کنار آموزش و پرورش هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان جاسک در خصوص وضعیت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی ابراز کرد: تلاش ما استفاده از سرویس های ایاب و ذهاب استاندارد برای دانش آموزان است و نظارت بر حسن اجرا بر دوش آموزش و پرورش خواهیم گذاشت تا بدین شکل مشکل و دغدغه اصلی خانواده‌ها برطرف شود.

دانش آموز بازمانده از تحصیل نباید داشته باشیم

رادمهر با بیان اینکه جمعیت غالب شهرستان جاسک را روستائیان تشکیل می دهند، صعب العبور بودن راه های کوهستانی بر افزایش دانش آموزان بازمانده از تحصیل دامن زده است و امید است با پیگیری های مسئولین  استانی و کشوری و اقداماتی از قبیل جذب نیرو ماندگار، ساخت مدارس در مقاطع مختلف و توسعه مدارس شبانه روزی و ترغیب والدین این دانش آموزان از تعداد بازمانده های تحصیلی بکاهیم.

رادمهر افزود: با فراهم سازی امکانات لازم برای بازگشایی مدارس و پیگیری نیازها و حضور فرهنگیان و تمام عوامل تعلیم و تربیت شهرستان برنامه های پروژه مهر ۹۸ و بازگشایی باشکوه مدارس لازم است.

وی گفت: پروژه مهر و سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بایست نسبت به سالهای گذشته متفاوت تر، پویا و با نشاط تر باشد که بحمدالله تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر در شهرستان جاسک انجام گرفته و با همکاری فرهنگیان آماده شروع سال تحصیلی جدید هستیم. پروژه مهر نماد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جاسک است لذا باید چشم اندازها و فعالیتهای مدرسه در پروژه مهر تدوین شود.

وی در آستانه نزدیک شدن به شروع فصل مدارس سال تحصیلی جدید را آغاز شروع مهربانی ها در مدارس دانست و در ادامه افزود: با توجه به خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمهیدات خوب دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش می توان به صراحت گفت اکنون روز جوشش شور، شعف، نشاط و امید در مدارس است و روزی است که تربیت در مقیاس عملی و عینی با حضور پرشور دانش آموزان، معلمان و مدیران در مدارس محقق شده و در حد خوبی ارتقا یافته است. 

فرماندار جاسک اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی، پرورشی، مهارتی و ورزشی برای فرهنگیان و دانش آموزان پیش بینی شده که به مرور زمان با همکاری همه بخش ها اجراء می شود.

لزوم حل مشکل سرمایش و گرمایش کلاس های درس

رادمهر گفت: همه دستگاه های خدمات رسان باید در پروژه مهر شرکت کنند و از هیچ دستگاهی کوتاهی پذیرفته نمی شود. آب و برق و سیستم های سرمایشی نصب و سایر امکانات مدارس راه اندازی شوند.

رادمهر گفت: پروژه مهر فقط ایجاد آماده سازی مدارس نیست بلکه یک برنامه ریزی جهت سال تحصیلی در همه شاخص ها بویژه عدالت آموزشی بایست بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار جاسک ادامه داد: دانش آموزان لباسهای بومی و محلی هم می توانند بپوشند لذا هیچ اجباری برای فرم لباس نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک تصریح کرد: دنیای امروز داشته های هر کشور به سرمایه های طبیعی، فیزیکی، انسانی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم می شود که در این میان، سرمایه انسانی از اهمیتی بسزایی برخوردار است. لذا یکی از خطیرترین رسالت های آموزش و پرورش، تربیت نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند برای ورود به مجامع عالی علمی و بازار کار است که بایست شاخص ها و مولفه های آموزشی، پرورشی و تربیتی مورد توجه جدی قرار گیرند.

رادمهر ادامه داد: از مدیر و دست اندرکاران و معلمان آموزش و پرورش توقع دارم که شیوه های نوین آموزشی را به مدارس انتقال دهند و از لحاظ علمی بیش از پیش بروز باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش در شهرستان جاسک بیان داشت: نقش آموزش و پرورش در توسعه هر کشور انکارناپذیر است و در ادامه گفت: دانش و پرورش، رکن اصلی توسعه و نظام آموزشی هم گذرگاه نیل به دانایی بشمار می‌آید و جامعه زمانی به اهداف خود دست می‌یابد که از طریق تعلیم و تربیت انسانی مسیر خود را هموار کند.

رادمهر در ادامه افزود: در واقع بنیاد حیات جمعی انسان را تعلیم و تربیت تشکیل می‌دهد و ما آنگونه زندگی می‌کنیم که تربیت می‌شویم. کشور آنگونه ساخته می شود که نیروی انسانی آن آموزش و تعلیم دیده است. هر تعبیری که از توسعه داشته باشیم، برای رسیدن به آن تمامی‌تلاش‌ها بر دوش انسان‌هایی است که باید بار این غافله را به سر منزل مقصود برسانند، و از آنجا که نهاد آموزش و پرورش مسئولیت تربیت نیروی انسانی در جامعه را بر عهده دارد، از اینرو، مهمترین بستر تولید و تربیت نیروی انسانی بشمار می‌آید، که با توجه به نقش و شکل فراگیر امروزی آن، یکی از بنیادهایی است که با جامه عمل پوشاندن به کارکردهای تعریف شده خود، اگر نگوئیم سهامدار اصلی، دست کم یکی از سهامداران عمده فرآیند توسعه به حساب می‌آید.

فرماندار جاسک ادامه داد: لذا ما باید شاخص های آموزشی را در کنار شاخص های اسلامی که کامل ترین شاخص های تربیتی و پرورشی هستند بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

رادمهر افزود: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بحث ارتباط همگن بین معلمان و اولیا دانش آموزان است این مقوله به شناخت طرفین از دانش آموز کمک می کند و در تکمیل مولفه های آموزشی پرورشی به اولیا و معلمان کمک شایانی می کند لذا این مهم بایست مدنظر معلمان قرار گیرد.

به گفته فرماندار جاسک، یکی دیگر از اولویت های دستور کاری ما در بحث آموزش و پرورش برگرداندن افراد بازمانده از تحصیل است که به این مهم به جد تاکید داریم که آموزش پرورش با کمک بخشداران و شوراهای اسلامی روستاها نسبت به شناسایی افراد بازماند از تحصیل و برگردان آنها به مدارس اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: بحث بعدی که با شروع سال تحصیلی جدید ما به آن تاکید داریم موضوع تنظیف مدارس و رنگ آمیزی و نظافت معابر و خیابانها است که به آموزش و پرورش, شهرداران و دهیاران تاکید نموده ام این مهم را در دستور کاریشان قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: در خصوص راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان برای انتخاب رشته و همچنین برنامه ریزی جهت کنکور سراسری، معلمان و مشاورین نقش بسیار مهمی در هدایت تحصیلی دانش آموزان دارند آموزش ‌و ‌پرورش بایست با فراهم آوردن تجربه‌های متعدد برای دانش‌آموزان، تلاش نماید آن‌ها را به شهروندانی مؤثر و کارآمد که ظرفیت بالای انتخاب دارند تبدیل کند بدین منظور بایست مقوله هدایت تحصیلی، انتخاب رشته، هدف گذاری و برنامه ریزی برای کنکور مورد توجه جدی معلمان و مشاورین آموزش پرورش قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها