عکاسان هرمزگانی ، آیین های عاشورایی را به تصویر کشیدند



عکاسان هرمزگانی ، آیین های عاشورایی را به تصویر کشیدند


جمعی از عکاسان هرمزگانی ، با هدف معرفی آئین های عزاداری مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی ، تصاویر نابی از این حضور و حماسه را به تصویر کشیدند.

به گزارش صبح ساحل به نقل از روابط عمومی حوزه هنری هرمزگان ،  انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری استان طی سخنانی اظهار داشت : در ماه محرم مردم ایران اسلامی از هر قشر و صنفی عشق و ارادت خود را به شکل های مختلف به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) نشان می دهند

وی در ادامه  بیان کرد: همزمان با عاشورای حسینی و شهادت امام حسین(ع)، جمعی از عکاسان هرمزگانی ، با هدف معرفی آئین های عزاداری مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی ، تصاویر نابی از این حضور و حماسه را که نشان دهنده صحنه عشق و ارادت مردم هرمزگان به اهل بیت(ع) است را به تصویر کشیدند.

رییس حوزه هنری هرمزگان افزود : به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری هرمزگان ، هنرمندانی همچون سامی حزنی ، سید علی هاشمی ، مسعود صادقی ، علیرضا عباس زاده ، ساغر لشکری ، محمد رضا مرادی ، محمد اکبری زاده کهتکی ، زهرا باصره ، بهنام ذاکری ، کبری پیشکار با ثبت این تصاویر ، گوشه ای از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) را به نمایش گذاردند.

پیش دار با بیان اینکه ثبت تصاویر تاسوعا و عاشورای حسینی هیچ‌گاه تکراری نخواهد بود، افزود: عکاسان بسیاری در طول تاریخ از رویدادهای مهم مذهبی همانند عزاداری‌های ماه محرم و صفر عکس گرفته اند اما تکرار آن به هیچ وجه خسته کننده نخواهد بود زیرا این تصاویر سرشار از عشق و معنویت و ارادت به اهل بیت (ع) است.

گفتنی است با توجه به جایگاه خاص استان هرمزگان در برگزاری آئین های مذهبی به ویژه در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا، حوزه هنری استان هرمزگان همواره تلاش می کند تا آئین های مذهبی و دینی استان را از دریچه هنر ، به مردم  معرفی نماید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها