فوتبال‌ ايران در بهت غروب «سحر»



به گزارش صبح ساحل به نقل از آرمان ملی، بالاخره دختر طرفدار فوتبال که به‌دلیل خودسوزی، دچار ۹۰‌درصد سوختگی شده بود از دنیا رفت. این‌ خبر واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت و به غیراز سیاستمداران، برخلاف گذشته بازیکنان فوتبال و باشگاه استقلال به این موضوع واکنش نشان دادند، او هفته گذشته پس مراجعه به دادگاه، در مقابل یک شعبه قضائی اقدام به خودسوزی کرده است. گویا برای گرفتن تلفن همراهش به دادگاه می‌رود که در آنجا ظاهرا می‌شنود که در صورت محکومیت ممکن است به شش ماه حبس محکوم شود.

 

صدور حکم 6 ماه حبس کذب محض است

اما محمد فراهاني، سردبير خبرگزاري ميزان درباره درگذشت خانمي که اخيرا خودسوزي کرد و شايعات آن در فضاي مجازي چنين پستي را منتشر کرد: «با تاسف شديد از خبر درگذشت خانمي که اخيرا خودسوزي کردن صدرو حکم 6ماه حبس دروغ محض است، ايشان هفته پيش براي رسيدگي به پرونده‌اي که اسفند97 به‌اتهام درگيري و توهين به پليس داشتن به واحد قضائي مراجعه مي‌کنن قاضي به‌علت فوت بستگانش نبوده است. هيچ اقدام قضايي انجام نشد و حکمي صادر نشد.» به‌هرحال او پس از خود سوزي چند روز بستري مي‌شود و در آخر در بخش آي سي يوي بيمارستان مطهري از دنيا مي‌رود. البته موضوع شش ماه حبس را رسانه‌هاي بيگانه تلاش کردند که به افکار عمومي بقبولانند. البته پدر سحر که جانباز است از اختلالات رواني دخترش خبر داده و در گفت‌و‌گويي اعلام کرده است که او بيماري اعصاب و روان داشت و چند سالي قرص و دارو مي‌خورد. سحر دو ليسانس زبان و کامپيوتر داشت. من با رفتن به استاديوم او مخالف بودم نه عقايد من قبول مي‌کند، نه عرف جامعه که يک دختر بين آن همه مرد در استاديوم برود، ولي متاسفانه او بدون اطلاع ما به آن‌جا رفته بود.

  

واکنش به درگذشت سحر

آذري جهرمي وزير ارتباطات نيز در پاسخ به اعتراض يکي از فالور‌هاي اينستاگرام خود به‌دليل سكوت در برابر فوت سحر پس از خودسوزي نوشت: كار من و امثال من موضع گيري و محكوميت نيست، در دولت اين اتفاق بسيار تلخ را پيگيري مي‌كنيم. باشگاه استقلال نيز در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: درگذشت تلخ و غم‌انگيز فرزند دلبندتان، خانم «سحر خداياري» موجب اندوه و تاسف فراوان مجموعه باشگاه استقلال و به خصوص هواداران اين تيم شد. صادق زيبا کلام نيز در اينستاگرامش نوشت: يقينا طرفداران تيم استقلال به همراه بازيکنان و مسئولان باشگاه اينقدر مرام دارند که در نخستين بازي آبي‌ها به حرمت و ياد سحر خداياري، يک دقيقه سکوت اعلام کنند. يک وکيل پايه يک دادگستري در پاسخ به اين سوال که رفتن زنان به استاديوم به هر نحوي مي‌تواند مصداق جرم باشد يا خير، به «آرمان ملي» مي‌گويد: بر اساس قانون مجازات اسلامي هر فعل يا ترک فعلي که مجازات برايش تعيين شده باشد، جرم محسوب مي‌شود و قانون نص صريحي در معناي جرم دارد. عبدالصمد خرمشاهي خاطرنشان مي‌کند: از نظر حقوقي براي رفتن زنان به استاديوم به هر شکلي، عنوان مجرمانه‌اي نداريم يعني اينکه در قانون قيد شده باشد ورود بانوان به ورزشگاه جرم محسوب مي‌شود. ممکن است اين موضوع به شکل بخشنامه يا دستورالعملي از سوي سازمان يا وزارتخانه‌اي صادر شده باشد که ورود بانوان را منع کرده، اما هيچ ‌بخشنامه، دستورالعمل يا نظام نامه‌اي نمي‌تواند قانوني باشد و اگر بخشنامه‌اي صادر شد که خلاف قانون بود افراد ذي‌نفع مي‌توانند به ديوان عدالت اداري شکايت کنند و ابطال آن بخشنامه يا دستورالعمل را بخواهند.

  

ارسال پرونده سحر به قوه قضائيه

معاونت رياست جمهوري در امور زنان و خانواده، به درگذشت سحر خداياري واکنش نشان داد. معصومه ابتکار افزود:‌ هفته گذشته پس از اطلاع از موضوع خودسوزي اين دختر و بررسي صحت و سقم آن در جلسه چهارشنبه دولت، به دستيار ويژه حقوق شهروندي خود، خانم شهناز سجادي ماموريت دادم تا در محل بيمارستان حاضر و موضوع را شخصا بررسي کند.اين گزارش به پيوست نامه‌اي رسمي به امضاي معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده براي رئيس محترم قوه قضائيه ارسال شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها