میناب پشتوانه علمی توسعه سواحل مکران



رییس مجتمع آموزش عالی میناب گفت: شهرستان میناب در سند راهبردی توسعه سواحل مکران نقش پشتوانه علمی و تربیت نیروی متخصص را دارد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، عباس مرادی عصر امروز در نشستی خبری ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و تشریح ساختار دانشگاه ، دانشکده و آموزش عالی اظهار داشت: آموزش عالی میناب به عنوان مجتمع ماموریت‌گرا در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد.

وی افزود: در ابتدا دانشکده کشاورزی در میناب تأسیس شد و با اضافه شدن دانشکده مهندسی و علوم کاربردی و تصویب سند راهبردی مجتمع آموزش عالی میناب شکل گرفت.

  

رییس مجتمع آموزش عالی میناب عنوان داشت: سند راهبردی توسعه مجتمع آموزشی میناب با افقی ۵ ساله با افزایش هیئت علمی به ۴۰ نفر و افزایش رشته ها به ۲۰ رشته محقق خواهد شد.

مرادی، پژوهشکده مطالعات مکران در سیریک را از برنامه های کلان سند راهبردی توسعه سواحل مکران دانست.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آموزش عالی میناب ۴ رویکرد ماموریت گرایی، مسؤولیت اجتماعی، کارآفرینی و اثر بخشی را دنبال می‌کند، گفت: در مجتمع آموزش عالی میناب سعی در پیوند رشته‌های کشاورزی و مهندسی با یکدیگر داریم و در آینده ممکن است سر فصل رشته‌های مهندسی در این مجتمع با رویکرد کشاورزی تدریس شود.

 

رییس مجتمع آموزش عالی میناب با اشاره به رویکرد مسؤولیت اجتماعی این مجتمع بیان کرد: ایجاد حساسیت در اعضای هیئت علمی دانشگاه می‌تواند منجبر به افزایش سرمایه اجتماعی دانشگاه در بین مردم شود.

مرادی ابراز داشت: چند شرط برای هییت برای هییت علمی مجتمع آموزش عالی میناب از جمله سکونت در منطقه و ... تعریف شده است.

وی ادامه داد: دانشگاهی که نتواند ثروت تولید کند با مدرسه تفاوتی ندارد و این مثالی است برای بسیاری از دانشگاه‌های سنتی که فارغ التحصیلان بیکار به جامعه تقدیم می‌کند و در حال حاضر ۴۰ درصد فارغ التحصیلان بیکار هستند.

  

رییس مجتمع آموزش عالی میناب با اشاره به اینکه یک سایت ۳۰ هکتاری زمین در تصرف مجتمع آموزش عالی میناب است، عنوان داشت: تا پایان سال جاری، مجموعه کارگاهی به مساحت ۸۰۰ متر مربع تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از در نظر گرفته شدن ۳ مرکز اصلی برای توسعه سواحل مکران چابهار، جاسک و میناب خبر داد و گفت: برای هر کدام از این ۳ مرکز اصلی ماموریت‌ها و مسؤولیت‌هایی تعریف شده که یکی از ماموریت‌های مهمی که برای میناب تعریف شده توسعه علم و فناوری نوین به ویژه در بخش کشاورزی و ایفای نقش به عنوان پشتوانه علمی و فناوری توسعه سواحل مکران است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها