استاندار هرمزگان:

لزوم جامعیت اطلاعات سامانه رصد و پایش دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها



استاندار هرمزگان گفت: سامانه رصد و پایش وضعیت دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در هرمزگان باید جامع و کامل بوده و تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان را در بر گیرد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان با اشاره به ارائه گزارش دانشگاه هرمزگان در خصوص رصد و پایش وضعیت فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف این دانشگاه، اظهار داشت: در این راستا سامانه‌ای طراحی شده که در آن وضعیت دانش‌آموختگان دانشگاه هرمزگان از جمله اشتغال آنها مورد پایش و کنترل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه می‌توانیم شناسایی کنیم که فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی در چه وضعیتی قرار دارند و همچنین بیشتر در کدام رشته‌ها جذب بازار کار شده‌اند.

 

استاندار هرمزگان افزود: دانش‌آموختگان هر دانشگاه سرمایه‌های آن دانشگاه محسوب می‌شوند و باید توانمندی آنها به خوبی به کار گرفته شود.

همتی بیان کرد: برگزاری نشست‌های سالانه با دانش آموختگان از جمله برنامه‌های مهمی است که دانشگاه‌ها باید در برنامه خود داشته باشند.

وی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها افراد توانمندی هستند که می‌توانند در راستای تحقق برنامه‌ها کمک و حمایت لازم را به دانشگاه‌ها داشته باشند.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سامانه رصد و پایش وضعیت دانش آموختگان دانشگاه‌ها باید جامع و کامل بوده و تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان را در بر گیرد.

همتی بیان داشت: از طریق این سامانه می‌توانیم تصویر شفاف و روشنی از وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان هرمزگان داشته و تحلیل‌های مناسبی در این خصوص به دست آوریم.

  

وی در ادامه با اشاره به ارائه گزارش پژوهش انجام شده در خصوص رصد وضعیت سلامت اجتماعی زنان و خانواده در چهار شهرستان بندرعباس، میناب، بندرلنگه و قشم، عنوان کرد: پژوهش‌ها باید کاربردی باشند تا بتوانیم از نتایج آن در راستای برنامه‌ریزی مناسب مبتنی بر نتایج پژوهش‌ها استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: از درون همین پژوهش‌ها نیز باید برنامه مناسب در حوزه سلامت اجتماعی زنان و خانواده را در هرمزگان تدوین کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها