راه اندازی سومین دانشکده معماری، هنر و گردشگری در میناب



رئیس مجتمع آموزش عالی میناب، گفت: به دنبال آن هستیم که سومین دانشکده معماری، هنر، صنایع دستی و گردشگری را در مجتمع آموزش عالی میناب، راه اندازی کنیم.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری موج، عباس مرادی رئیس مجتمع آموزش عالی میناب در یک نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت های مجتمع آموزش عالی میناب معرفی نشده است گفت: اقدامات مهمی در تدوین سند راهبردی مجتمع آموزش عالی میناب دیده شده است.

وی رویکرد این دانشکده ماموریتی خواهد بود اظهار کرد: ماموریت این دانشکده در حوزه کشاورزی، آب و محیط زیست است و 4 رشته در حوزه کشاورزی تاکنون راه اندازی شده است.

 

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب با بیان اینکه به دنبال توسعه رشته های صنایع و کامیوتر هستیم افزود: به دنبال آن هستیم که از ظرفیت این رشته ها در حوزه کشاورزی استفاده شود و یکی از دیگر رویکرد های که این مجتمع دنبال خواهد کرد در بحث کار آفرینی خواهد بود.

مرادی با بیان اینکه وجود و یا عدم وجود دانشگاه در یک منطقه باید احساس شود تصریح کرد: حضور یک دانشگاه در منطقه باید شاخصه های آن زا تعریف کرده و اثر بخشی آنرا پایش کند.

 

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب با اشاره به راه اندازی دانشکده ها در مجتمع آموزش عالی میناب گفت: یک دانشکده نیز تاکنون احداث و تجهیز شده است و تا پایان سال یک مجتمع شامل کارگاه و آزمایشگاه با متراژ 800 متر مربع احداث و تجهیز خواهد شد.

وی اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی میناب دارای بزرگترین کشت بافت در استان را برخودار است.

 

 

عباس مرادی با اشاره به سند توسعه سواحل مکران گفت: این سند دارای سه مرکز توسعه اصلی در این سند دیده شده است که بندر چابهار، جاسک و میناب است.

وی با بیان اینکه برای هریک از این مراکز دارای ماموریت و مسئولیت های تعریف شده است گفت: شهرستان میناب ماموریت شهرستان میناب توسعه علمی و فناوری نوین در بخش کشاورزی است و با توجه به ماموریت شهرستان میناب در سند توسعه سواحل مکران باید نقش تربیت نیروی انسانی و علمی را داشته باشد.

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب با اشاره به راه اندازی دانشکده جدید عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که سومین دانشکده معماری، هنر، صنایع دستی و گردشگری را راه اندازی کنیم و توسعه دانشگاه را نباید فقط در ابعاد علمی آن ببینیم.

 

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مجتمع آموزش عالی میناب را از حالت وابسته به مستقل تبدیل کنیم افزود: در این مجتمع مرکز توانمند سازی اجتماعی و فرهنگی نیز فعال خواهد شد. مجتمع آموزش عالی میناب دارای 730 دانشجو درحال تحصیل و 7 رشته تحصیلی در این مجتمع دایر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها