اهدای ۸۲۹ واحد خون در روز‌های تاسوعا و عاشورا در هرمزگان



مدیرکل انتقال خون هرمزگان از اهدای ۸۲۹ واحد خون در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با مشارکت خیران هرمزگانی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، ایمان زارعی در تشریح این خبر در جمع خبرنگاران، افزود: مردم مومن و نیکوکار هرمزگانی ۸۲۹ واحد خون در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اهدا کردند.

وی تصریح کرد: اهداکنندگان در تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه‌های خون‌گیری استان ۳۷۳ هزار و ۵۰ سی‌سی خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد افراد مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان جزء اهداکنندگان مستمر، ۳۱ درصد اهداکنندگان با سابقه و ۱۷ درصد برای نخستین بار خون اهدا کردند.

 

زارعی بیان کرد: اهداکنندگان می‌توانند برای ثبت‌نام در طرح نوبت‌دهی اینترنتی نذر اهدای خون به سامانه hormozgan.ibto.ir مراجعه و با تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری بدون صف انتظار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اضافه کرد: طرح نذر اهدای خون در هرمزگان از اول محرم آغازشده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هرمزگان روزانه به ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیسه خون نیاز دارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد خون اهدایی استان را اهداکنندگان مستمر اهدا می‌کنند.

 

مدیرکل انتقال خون هرمزگان ادامه داد: داشتن سن ۱۸ تا ۶۰ سال، وزن بالای ۵۰ کیلوگرم و همراه داشتن کارت ملی هنگام اهدای خون ضروری است.

زارعی با اشاره به اینکه در تاسوعا و عاشورا ۹ مرکز ثابت و سیار برای خون‌گیری فعال بود، اظهار کرد: دو هزار و ۴۰۰ بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی در استان هرمزگان نیازمند اهدای خون هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها