دندانهای کلاس اولی های هرمزگان معاینه می شود



 به گزارش صبح ساحل به نقل از- ایرنا- در سال تحصیلی جدید طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان کلاس اول هرمزگان اجرا می شود.

برخی مردم به دندان به ‌عنوان عضوی از بدن اهمیت نمی ‌دهند و این باعث می ‌شود رسیدگی به این عضو مهم بدن را در اولویت سلامت خود قرار ندهند.

 با توجه به اینکه خدمات دندان ‌پزشکی هزینه ‌بر است و برخی از مردم توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند، اما هزینه‌های پیشگیری به‌ مراتب کمتر از خدمات تخصصی است، باید مردم را نسبت به سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های آن آگاه کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت ، امسال طرح مدرسه‌های بدون پوسیدگی از سوی دولت با راه اندازی کلینیک‌های درمانی برای کودکان، زنان باردار و شیرده به عنوان گروه هدف و افراد نیازمند مرمت دندان برای کاهش مشکلات ناشی از بهداشت دهان و دندان پیگیری می‌شود.

رییس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت هرمزگان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان کلاس اول در استان انجام شده است.

دکتر علی حیرانی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح، افزود : بیشتر افراد جامعه به نوعی درگیر یک مشکل مشخص در دهان و دندان خود هستند که با پیگیری روند درمان از سنین پایه می توان مانع از بروز بیماری های ناشی از مشکلات دهان و دندان شد.

وی افزود: در این طرح خدمات سلامت دهان و دندان شامل معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، وارنیش فلوراید، ترمیم و برخی موارد دیگر به دانش آموزان ارایه خواهد شد.

دکتر حیرانی بیان داشت: اگر بتوانیم با اجرای این طرح جلوی پوسیدگی دندان در سن کم را بگیریم و فرهنگ مسواک زدن را به دانش اموزان آموزش دهیم، روند پوسیدگی کاهش می یابد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در این برنامه خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان بی ‌بضاعت و افراد نیازمندی که از سوی آموزش‌ وپرورش معرفی می ‌شوند به‌ صورت رایگان ارائه می‌ شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها