کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان مطرح کرد:

از تعداد سینماهای فعال در هرمزگان تا قیمت های جدید بلیت



کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان به تشریح تعداد سینماهای استان هرمزگان قیمت‌های جدید بلیت سینما در روزهای هفته پرداخت.

به گزارش صبح ساحل امین درستکار در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: از مردادماه سالجاری بنا بر تصمیمی که شورای صنفی نمایش کشور اتخاذ و سازمان سینمایی کشور تائید کرد، قیمت‌های بلیت‌های سینما افزایش یافت.

وی با بیان اینکه البته ابتدای سال قیمت‌های بلیت افزایش‌یافته بود اما شامل سینماهای 4 ستاره بندرعباس و 3 ستاره بندرلنگه که از سینماهای درجه یک حساب می‌شوند،  نشده بود که از مردادماه برای این سینماها اعمال شد.

کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان در خصوص اینکه قیمت بلیت نیم‌بها 8 هزار تومان است، بیان کرد: این تصمیمی است که شورای صنفی گرفته، یعنی واژه‌ای به نام نیم‌بها تعریف‌نشده، قیمتی که تعریف‌شده قیمت تخفیف‌دار است که در روز سه‌شنبه برای سینماهای ممتاز که آخر هفته‌هایش قیمتش 15 هزار تومان است، قیمت این بلیت تخفیف‌دار 8 هزار تومان مصوب شد.

درستکار در خصوص تفکیک قیمت‌های بلیت سینما در ایام هفته اضافه کرد:  بنا بر تصمیم اتخاذشده، قیمت بلیت در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه 12 هزار تومان، روز سه‌شنبه 8 هزار تومان و روزهای پنجشنبه و جمعه 15 هزار تومان است، البته تأکید می‌کنم که در ایام تعطیل هم قیمت بلیت 15 هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که  اینکه آیا سینماهای استان هرمزگان واقعاً 4 ستاره است، عنوان کرد: دو سینمای ستاره شهر و ستاره جنوب، 4 ستاره هستند حتی مدت‌ها پیش سینمای ستاره جنوب 5 ستاره و یک سینمای مدرن بود، حتی در سال 82 از نظر تجهیزات دومین سینمای برتر کشور بود اما ازآنجایی‌که سیستم دالبی سینما مشکل پیدا کرد این سینما به سینمای 4 ستاره نزول پیدا کرد.

کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان در خصوص تعداد سینماهای استان هرمزگان، در پایان اضافه کرد: در حال حاضر در بندرعباس سه سینما فعالیت می‌کنند، سینما ستاره شهر، ستاره جنوب و غدیر، در جزیره قشم سینما سیتی سنتر در حال فعالیت است، در شهرستان میناب یک سینما فعالیت دارد همچنین قرار است پردیس سینمایی میناب هم تا سال آینده آماده شود، یک سینما هم در بندرلنگه دایر که 3 ستاره است، در شهرستان حاجی‌آباد هم یک سینما در هفته دولت افتتاح شد و در شهرستان بستک هم یک سینما سیار وجود دارد.

لازم به ذکر است، پیگیری‌ها  نشان می‌دهد که طبق آخرین اطلاعات دریافتی در شش‌ماهه نخست سالجاری میزان فروش سینما ستاره شهر 59279 نفر، سینما ستاره جنوب 42236 نفر، سینما گوهر بندرلنگه 14824 نفر، سینما سیتی سنتر قشم 7998 نفر و سینما غدیر بندرعباس 2582 نفر این در حالی است که در شش‌ماهه نخست سال گذشته میزان فروش در سینما ستاره شهر بندرعباس 47238 نفر، سینما ستاره جنوب 41001 نفر و سینما سنتر قشم 12825 نفر بوده است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها