هرمزگان از چرخه اقتصادی طلای کثیف بهره‌مند شود



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: بازیافت پسماند چرخه اقتصادی قابل توجهی دارد که باید هرمزگانی ها نیز این چرخه اقتصادی طلای کثیف بهره مند شوند.

 

به گزارش  صبح ساحل به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، رضا مدرس در جلسه مدیریت پسماند استان، اظهار داشت: مردم استان به ویژه شهرستان بندرعباس باید از چرخه اقتصادی طلای کثیف بهره مند شوند و  مناطق آزاد و ویژه غرب این شهرستان با مدیریت پسماند علاوه بر کاهش معضلات آن در راه اندازی چرخه اقتصادی طلای کثیف باید نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در عصر جدید زباله ها همچون گذشته تهدید محسوب نمی شوند و در صورت مدیریت صحیح نام طلای کثیف به آن اطلاق می شود که با استفاده اصولی از آن می توان تولید ثروت کرد.

مدرس خاطر نشان کرد: هم اینک با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از زباله برای تولید برق، سوخت و کود و دیگر موارد بهره برده می شود که در این باره می توان با مدیریت صحیح و اصولی پسماند زمینه ساز خلق فرصت ها و ثروت ها در هرمزگان را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بیان کرد: مدیریت پسماند به فعالیت هایی اطلاق می شود که با جمع آوری اصولی و به کار بردن فناوری های نوین در بازیافت زباله ها از این ثروت به عنوان فرصتی برای درآمدزایی استفاده می شود.

وی افزود: حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی از اولویت‌های تصمیمات راهبردی استان است و با توجه به اینکه پسماندها می‌تواند منابع پایه آب، خاک و هوا را آلوده کند، مدیریت اصولی آنها در دفع بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه دو طرح مدیریت پسماند منطقه گوربند و رویدر تصویب شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها