نمایش سه انیمیشن در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو



سه فیلم انیمیشن "سیم ششم" (بهرام عظیمی)، "یکی بود یکی نبود" (مهین جواهریان) و "یک نفر" (محبوبه کلایی) در جشنواره فیلم‌های ایرانی "سانفرانسیسکو" آمریکا به نمایش گذاشته می‌شوند.

به گزارش هنرآنلاین، دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو طی روزهای ششم و هفتم مهرماه 98 برگزار خواهد شد و فیلم‌های کوتاه انیمیشن "سیم ششم" ساخته بهرام عظیمی، "یکی بود یکی نبود" به کارگردانی مهین جواهریان و "یک نفر" ساخته محبوبه کلایی که در این "مرکز" تهیه شده‌اند، در بخش مسابقه این رویداد روی پرده می‌روند.

این جشنواره به منظور نمایش بهترین فیلم‌های کوتاه، مستند و سینمایی ایرانی، هر سال در سانفرانسیسکو آمریکا برگزار ‌شده و به بهترین فیلم هر بخش، جایزه سپنتا اهدا می‌شود.

انیمیشن "سیم ششم" درباره‌ "درویش‌خان" آهنگساز ایرانی است که حدود 90 سال پیش بر اثر سانحه رانندگی بدرود حیات گفت. وی اولین کشته تصادفات رانندگی ایران است و به دلیل شهرت او، پس از این اتفاق قوانین راهنمایی و رانندگی کشور وضع می‌شود.

در انیمیشن موزیکال "یکی بود، یکی نبود" هم مادری برای کودکش قصه می‌گوید و در قالب ترانه‌های فولکلور، راه و رسم زندگی را به او می‌آموزد.

خلاصه داستان انیمیشن "یک نفر" که با موضوع عشق و تنهایی ساخته شده نیز به این شرح است: "در یک ظرف چینی که سه موتیف گل سرخ دارد، جهانی از معنا به پا می‌شود..."

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها