دبیر هیات فوتبال گفت:

آموزش داوران باید به روز باشد



به گزارش صبح ساحل قاسم رنجبریان دبیر هیات فوتبال هرمزگان در حاشیه برگزاری کلاس پیش فصل لیگ‌های دسته دوم و رده های پایه داوران فوتبال هرمزگان گفت: وقتی وارد سالن شدم و حدود ۶۰ داور جوان که بیشتر آن ها کمتر از ۳۰ سال سن داشتند را دیدم  بسیار خوشحال شدم چون با وجود این داوران جوان آینده داوری استان تامین می باشد.وی بیان داشت : روزی سن داوری در استان واقعا بالا بود اما طی سه سال تلاش کمیته داوران و دپارتمان داوری اکنون استان هرمزگان داوران جوانی دارد که می توانند سال ها برای استان و کشور قضاوت کنند.

دبیر هیات فوتبال گفت: آموزش داوران باید به روز باشد، کاری که در حال حاضر مسوولان کمیته داوران و دپارتمان داوری دارند انجام می‌دهند و با کوچک ترین  تغییر در قانون داوری آموزش لازم را به داوران می دهند. وی اظهار داشت: عباس امینی زاده رئیس هیات فوتبال استان همواره  در برگزاری کلاس آموزشی به خصوص کلاس های داوری تاکید فراوان دارد و هیچ گاه اجازه نخواهد داد به خاطر مسائل مالی این کلاس ها برگزار نشود.

قاسم رنجبریان دبیر هیات فوتبال هرمزگان گفت: برای نخستین بار بود که برای آشنایی نمایندگان هیات در مسابقات مختلف  کلاس باز آموزی قوانین داوری  برای آن ها برگزار کردیم وبا توجه به تغییر برخی از قوانین داوری این کلاس لازم بود. وی بیان داشت:  این کلاس  با تدریس خوب عبدالمجید معماری مدرس رسمی فدراسیون فوتبال و ۴۰ نفر از نمایندگان از جایجایی استان برگزار شد. عبدالمجید معماری مدرس فدراسیون فوتبال ورئیس دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان هم به صبح ساحل گفت: همان طور که قبلا قولش داده بودیم برای این فصل از رقابت های فوتبال هرمزگان علاوه بر این که دو تست آمادگی جسمانی در دو منطقه به میزبانی شهرستان‌های میناب و بندرخمیر برای داوران برگزار کردیم اولین کلاس دانش افزایی برای داوران که قرار است لیگ های دسته دوم و رده‌های پایه را قضاوت کنند برگزار کردیم که این کلاس برای داوران جوان لازم بود.‌

وی بیان داشت: کلاس دوم دانش افزایی در مهرماه برای داوران لیگ برتری استان  با حضور ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و دانیال مرادی مسوول کمیته آموزش کمیته داوران فدراسیون به میزبانی هیات فوتبال قشم با حضور ۴۵ داور و ۱۵ ناظر داوری برگزار خواهد شد تا امسال داوران با اشتباهات کمتری لیگ‌های مختلف استان را قضاوت کنند.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان گفت: طی چند سالی که بنده مسوولیت دارم سعی کرده ام که داوران از آموزش به دور نباشند و تمامی کلاس ها داوری و توجیهی به موقع برگزار کرده ایم .معماری اظهار داشت : بنده به عنوان مدرس داوری فدراسیون فوتبال تمام هم و غم این است که آنچه که بلدم به داوران استان آموزش دهم تا این داوران بتوانند نام هرمزگان را در سطح کشور بلند آوازه کنند.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان گفت: چندی پیش ۹ نفر از داوران استان را جهت حضور در کلاس های داوری فدراسیون فوتبال فرستادیم که نخستین بار این اتفاق می افتاد و به لطف خدا و همت خود داوران هر ۹ نفر داور کلاس‌ها را با موفقیت به پایان بردند و سهمیه داوران برای قضاوت در لیگ های دسته اول ، دسته دوم و سوم فوتبال کشور حفظ شد.

محمد بارانی رئیس کمیته مسابقات هیات فوتبال استان هرمزگان هم در باره برگزاری کلاس دانش افزایی داوری برای نمایندگان فوتبال هرمزگان گفت: همان گونه که داوران نیاز به چنین کلاس های دارند کسانی که هم اجرای مسابقات را برعهده دارند نیاز دارند که قوانین را به خوبی بدانند تا اگر اتفاقی در مسابقات افتاد بتوانند آن را حل نمایند.وی از کمیته داوران و معماری مدرس کلاس بابت تدریس خوبش تشکر کرد و بیان داشت: تدریس معماری ، واقعا بسیار خوب بود و با وجود این که ایشان جوان هستند اما بر کارش مسلط بود و به خوبی توانست از پس این کلاس بر آید.

در ادامه این کلاس سحرستاری نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان هرمزگان در مورد آسیب های ورزشی در زمین فوتبال به تدریس پرداخت.  وی گفت: در هر ورزشی باید انتظار آسیب ها، جراحت‌ها و خطرات احتمالی آن را داشته باشید.ستاری اظهار داشت :  هر ورزشی که طبق آمار در هر هزار ساعت بیش از 5 آسیب داشته باشد، جزء ورزش های پرخطر با درصد آسیب بالا به شمار می رود که فوتبال می تواند یکی از این ورزش ها باشد. نایب رئیس هیات پزشکی هرمزگان گفت: مرگ فوتبالیست ها در زمین های فوتبال و در حال بازی گردن بسیار شایعه است اما می توان با تست های پزشکی قبل از بازی کردن جلو آن را گرفت کاری که به تازگی فدراسیون فوتبال هم برای تیم های حرفه ای و هم برای داوران لیگ برتر دارد انجام می دهد.

 لازم به توضیح است این کلاس در سالن اجتماعات بانک ملی برگزارشد.

مجموعه بانک ملی و در راس آن عبدالله آبسوران رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همواره درکنار هیات فوتبال استان بوده اند ودر برگزاری کلاس های آموزشی و در اختیار گذاشتن سالن اجتماعات نقش بسزایی دارد. در پایان این دوره دانش افزایی داوری  عبدالله آبسوران رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان هدیه ای به رسم یادبود به یکی از داوران جوانان حاضر در کلاس توسط نماینده خودمنصور پزشک اهدا کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها