توسل و زیارت در اسلام نقدی برنظریه وهابیت



 صبح ساحل به نقل از - ایرنا- توسل و زیارت از منظر اسلام(نقد نظریه وهابیت) عنوان کتاب ۱۶۸ صفحه‌ای است که غلامعلی نعیم آبادی آن را نوشته است.

این کتاب با ۳ هزار نسخه تیراژ توسط انتشاراتی توسعه قلم و ناشرهمکار فرتاب منتشر شده که دارای موضوعاتی همچون توسل، زیارت و امامت از منظر تاریخی بوده و بیشتر مبتنی بر آثار و کتاب‌های اهل سنت است.

در این اثر گزارش‌های متقن تاریخی و مفاهیم ناب دینی درباره برخی مسائل اختلافی میان مذاهب اسلامی را بازگو کرده تا معلوم شود که هر راهی جز طریق اهل بیت پیامبر(ص) بیراهه است و هر اندیشه‌ای که از چشمه امامت و ولایت نجوشیده باشد، کج فهمی و بدعت است.

در بخش پیش گفتار این کتاب آمده است؛ نزدیک به ۲ قرن است که گروهی به نام وهابیت، تبلیغات وسیعی را علیه شیعه و عقاید شیعی به راه انداخته اند. این تبلیغات وهیاهو، ابتدا با جنگ و خونریزی همراه بود اما در دوره ی معاصر بیشتر جنبه ی علمی ونظری پیدا کرده است.

البته درسال‌های اخیر چند تشکیلات تروریستی، مانند گروه زرقاوی و حزب القاعده، با شیعه اعلان جنگ داده و به طور رسمی شیعه کشی را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

ریشه این انحرافات و تفرقه افکنی‌ها، به قرن نخست هجری باز می‌گردد، در دوره ای که مروانیان با تمام نیرو و نیرنگ خود، در مقابل خاندان نبوت ایستادند و هرگونه مهرورزی با اهل بیت(ع) را نشانه ی شرک و گمراهی خواندند.

انگیزه آنان از مخالفت با تعالیم و امامان اطهار(ع) و اظهارمحبت به آن‌ها، بازگرداندن مردم به جاهلیت بود.

آنان دریافته بودند که آدابی مانند زیارت وتوسل، یاد وخاطره پیامبر(ص) را در دل های مسلمانان پایدار میکند و مردم را بیش از پیش به اسلام وآموزه‌های وحیانی پایبند می‌سازد...

دربخشی از این کتاب با موضوع «وهابیت چه می گویند؟» نیز آمده است که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مخالف شیعه در بیشتر مسائل، بویژه درمساله زیارت و توسل وهابیون هستند. این فرقه وهابیت، از هیچ کوششی برای تضیف شیعه دریع نمی‌کند. این گروه اکنون به دلیل نفوذ در حکومت عربستان، قدرت وثروت فراوانی در اختیار دارد و با همه توان خود می‌کوشد باورهای شیعه را از میان بردارد.

عبدالله بن عبدالحمن الصنعانی، یکی از نویسندگان وهابی و طرفدار طالبان می‌گوید: در افغانستان زیارت‌گاهی است که بر یکی از دیوارهای آن تابلویی نصب کرده و برروی آن نوشته اند: «هرکس به سوی این قبر بیاید درحالی که از آن طلب کمک یا شفا یا شفاعت کند، کیفر او قتل است». وی با نقل چنین عباراتی، می‌خواهد ثابت کند که مومنان افغانستان مانند طالبان و وهابی‌ها می‌اندیشند.

درحالی که این گونه فتواها و عقاید افراطی، از روح اسلام بیگانه است و راه به جایی نمی‌برد.

عاشورا در عاشورا، شب عاشورا، ، قرآن در نهج البلاغه، نخستین گام در نماز، نماز درمانی، نماز جماعت، نماز آئینه وحی، روزه در آئینه وحی، زکات در آئینه وحی، شکر در آئینه وحی، زکات سهمی برای شکوفایی، خمس سهمی برای شکوفایی، احسان خمس، توسل، شرحی برخطبه امام سجاد، امربه معروف و نهی از منکر، روش شناسی و آسیب شناسی امربه معروف ونهی از منکر، غدیر در آینه تاریخ، آسیب‌شناسی‌: خواص‌ زمینه‌ها، عوامل‌ و راه‌های پیش گیری، تحریف درآموزه های دینی، امامت عصاره رسالت، امامت عصاره رسالت، آیین پارسایی: شرح خطبه همام، زمزمه روزه داران( شرح دعاهای ایام ماه رمضان)، حق و باطل، بهائیت دین نیست، مبانی دینی اقتصاد مقاومتی، رشوه، نقدی بر وهابیت و صلیب خونین از دیگر کتاب‌های نوشته شده توسط این نویسنده است.

غلامعلی نعیم‌آبادی (زاده‌ی ۱۳۲۳، دامغان) نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس بود.وی دارای عنوان حوزوی آیت‌الله است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها