اجرای طرح «نذر امام سجاد(ع)» ویژه نیازمندان در قشم



حجت‌الاسلام طاهری‌فرد با اعلام برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت امام سجاد(ع) از ۳۰ شهریورماه در منطقه آزاد قشم، گفت: برپایی کارگاه آموزشی صحیفه سجادیه و اجرای طرح نذر امام سجاد(ع) از جمله این برنامه‌ها است.

 

به گزراش صبح ساحل به نقل از شبستان، حجت الاسلام «محمد طاهری فرد» به برنامه هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم همسو با کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اجرا می شود، اشاره و اظهار کرد: ویژه برنامه های بزرگداشت آن امام همام از 30 شهریور به مدت پنچ روز در منطقه آزاد قشم و در آستانه برگزاری نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی صحیفه سجادیه در کانون های فرهنگی هنری، مساجد، مراکز نظامی و پایگاه های بسیج خبر داد و افزود: پس از اتمام به شرکت کنندگان مدرک پایان دوره اعطا می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه «سجده بر سجاده عشق»، گفت: هر سال در آستانه برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از دعاهای صحیفه سجادیه مسابقه ای برگزار می شود که امسال این مسابقه با محوریت دعای مرزداران برگزار می شود و در حال حاضر فراخوان شرکت در این مسابقه در مساجد و کانون های فرهنگی هنری، ادارات و دیگر مراکز منطقه اعلام شده است. سال گذشته این مسابقه با شرکت بیش از دو هزار نفر برگزار شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم به اجرای طرح «نذر امام سجاد(ع)» نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح با تاسی از امام سجاد(ع) به نیازمندان این منطقه درباره تامین لوازم التحریر مدارس برای دانش آموزان و مواد غذایی کمک می شود، ضمن اینکه سه ایستگاه صلواتی نیز به مناسبت شهادت آن حضرت(ع) در این منطقه برپا می شود.

 

حجت الاسلام طاهری فرد با اشاره به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در توسعه و ترویج مفاهیم و آموزه های صحیفه سجادیه، بیان کرد: با توجه به اینکه قشر نوجوان و جوان از ظرفیت قابل توجهی برخوردارند، به طور قطع تبیین آموزه های اخلاقی و سیره امام سجاد(ع) می تواند زمینه الگوبرداری آنها شود، به همین جهت اهتمام به مطالعه دعاهای صحیفه سجادیه و نیز زندگانی معصومین(علیهم السلام) باید یکی از رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب های مختلف کارگاهی و مسابقات فرهنگی باشد.

 

گفتنی است، هر ساله کنگره بین المللی امام سجاد(ع) 25 محرم حسینی همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) و با محوریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان هرمزگان و همکاری دستگاه های اجرایی همچون استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه، دفتر امور اهل سنت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها