وزیر نفت از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بازدید کرد



به گزارش صبح  ساحل درجریان بازدید بیژن زنگنه از مرحله های یک، دو و سه از طرح های افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه های تولید نفت ستاره خلیج فارس ، استاندارهرمزگان و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند.

بررسی وضعیت پدافند غیر عامل پالایشگاه و مبحث مرتبط با آن از دیگر اهداف و محورهای سفر یک روزه وزیر نفت به بندرعباس است.

دهم شهریورماه جاری هم رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور که ازاین پالایشگاه بازدید کرده بود، با اشاره به جایگاه ویژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در صنعت نفت، گفته بود: الزام های پدافند غیرعامل در این مجموعه باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

سردار غلامرضا جلالی اظهارداشت: برگزاری مانورهای منظم ارزیابی وضعیت در پالایشگاه‌ها از منظر پدافند غیرعامل یک امر اساسی و ضروری است، پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نظر معماری توانسته بسیاری از رویکردهایی که از منظر پدافند غیرعامل حائز اهمیت است را برآورده کند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در قالب سه مرحله ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در نظر گرفته شده است.

پالایشگاه‌ها از جمله زیرساخت‌های حیاتی و استراتژیک کشور محسوب می‌شوند و با توجه به حساسیت‌های بالای این تاسیسات زیربنایی و حیاتی، اهمیت توجه به الزام و ضرورت‌های پدافند غیرعامل در این مجموعه ها بیش از بیش اهمیت دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها