افزایش 17 درصدی دانش آموزان قشمی



۲۸هزار و ۸۰۱ دانش‌آموز در مقطع‌های مختلف تحصیلی در شهرستان قشم ثبت نام کردند که این تعداد در هم‌سنجی با سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: ۵۵ درصد از دانش‌آموزان در شهر قشم و ۴۵ درصد در روستاها زیر پوشش آموزش های آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

بهرام پور اشرف با اشاره به تعداد ۲۱۷ مدرسه دولتی و غیر دولتی در قشم افزود: ۵۲ درصد از جمعیت دانش‌آموزی قشم را پسران و ۴۸ درصد را دختران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال یکهزار و ۴۹۷ نیروی انسانی شامل معلمان، دبیران و نیروهای آموزشی و اداری در آموزش و پرورش شهرستان قشم مشغول به فعالیت هستند.

 

افزایش ۱۰.۶ درصدی دانش‌آوزان مقطع اول ابتدایی

مدیر آموزش و پرورش قشم تصریح کرد: امسال همچنین سه هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو دبستان ثبت نام شدند که نسبت به سال گذشته ۱۰.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: این دانش‌آموزان از نظر میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و آمادگی جسمانی در پایگاه‌های سلامت مورد سنجش قرار گرفتند

پوراشرف ادامه داد: ۱۶ هزار و ۲۰۰ کتاب در مقطع ابتدایی تهیه و بین مدارس شهرستان توزیع شده است.

 

وی در ادامه گفت: امسال ۱۶۰ دانش‌آموز به دانشگاه‌های معتبر راه یافتند که ۴۱ نفر از آنان در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند.

مدیر آموزش و پرورش قشم افزود: کسب رتبه سوم کشوری در جشنواره سوم خوارزمی، رتبه اول جشنواره جابر ابن حیان در استان و ۱۰ رتبه برتر استانی در این جشنواره، ۲ رتبه برتر مسابقه «الگوی برتر تدریس» توسط فرهنگیان قشمی در کشور از جمله افتخارات آموزش و پرورش قشم در سال گذشته تحصیلی است.

 

وی ادامه داد: کسب رتبه برتر تیم‌های درس پژوهی آموزگاران مقطع ابتدایی قشم در کشور، کسب ۱۱ رتبه برتر در حوزه قرآن و عترت، ۲۶ رتبه برتر در مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری از دیگر افتخاراتی است که معلمان و دانش‌آموزان قشم رقم زده‌اند.

پور اشرف با اشاره به کسب ۲۵۵ رتبه استانی دانش‌آموزان قشم در سال گذشته گفت: دانش‌آموزان و معلمان قشم سال گذشته در مجموع ۱۴۸ رتبه فرهنگی و هنری و ۱۲ رتبه ورزشی در کشورکسب کردند.

 

۱۰ مدرسه توسط خیران ساخته شد

مدیر آموزش و پرورش قشم با اشاره به ساخت ۱۰ مدرسه جدید توسط خیران اظهار داشت: بسیاری از مدارس قشم و درگهان ۲ شیفته هستند که این امر ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام را می‌رساند.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای آماده سازی مدارس افزود: شرایط مدارس برای آغاز سال تحصیلی مساعد است و مشکلات برطرف شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها