اختصاصی صبح ساحل

اعلام ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرهای مختلف هرمزگان



اختصاصی صبح ساحل- بانزدیک شدن به هفته دفاع مقدس ، ویژه برنامه های این هفته اعلام شد. گزارش خبرنگاران صبح ساحل از مناطق مختلف هرمزگان  درپی می آید:

 
برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بندرعباس

 
بندرعباس- فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس گفت: امسال در هفته گرامیداشت دفاع مقدس بیش از ۵۰ عنوان برنامه در بندرعباس برگزار می‌شود.
سرهنگ حسین درویشی در نشست خبری افزود: شاخص‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در بوستان ولایت بندرعباس است.

 
وی گفت: این نمایشگاه سی و یکم شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بوستان ولایت بندرعباس گشایش می‌یابد.
وی گفت: در نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس علاوه بر نمایش قدرت و توانمندی‌های دفاعی، عملیات خیبر به مدت ۷ شب بازسازی و رشادت‌های دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو می‌شود.

 
سرهنگ درویشی افزود: قرارگاه تحول محلات هم برنامه‌هایی مانند ویزیت رایگان و برپایی میز خدمت تدارک دیده است.
وی گفت: مسابقات فرهنگی و ورزشی و به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس از برنامه‌های دیگری است که اجرا می‌شود.هفته دفاع مقدس از سی و یکم شهریور همزمان با سراسر کشور در هرمزگان آغاز می‌شود.

 
برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بندرخمیر

 
بندرخمیر-فرمانده سپاه  بندرخمیر در نشست خبری هفته دفاع مقدس گفت:امروز دیگر دشمن جرأت حتی یک نگاه چپ به نظام مقدس جمهوری اسلامی را در خود نمی بیند.

 
سرهنگ اسلامی  با تأکید بر اینکه زمان بزن و در رو دیگر تمام شده است تصریح کرد: اگر همت بلند دلاورمردان این مرزو بوم در لبیک به ندای ولی زمان خود در دوران دفاع مقدس نبود ، اکنون به این جایگاه والا در دنیا دست پیدا نمی کردیم و اگر امروز کسی جرأت حتی یک نگاه چپ به این انقلاب را ندارد به خاطر آن از خود گذشتگی و جانفشانی ها در راه آرمان های بلند ی است که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادند و اکنون ما وظیفه داریم به آن رشادت های پاک ارج نهاده و فرهنگ آن کار بزرگ را به نسل جوان وآینده انتقال دهیم.

 
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دومین  جنگ طولانی قرن بیستم بود افزود:دشمن از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی از طرق مختلفی همچون ترور و تحریم درصدد آن بود که انقلاب را در نطفه نابود کند اما ناکام ماند تا اینکه که در ۳۱ شهریور ۵۹ توسط صدام و حمایت ۸۰ کشور، بصورت مستقیم و غیر مستقیم دست به این جنایت جنگی زد واما باز با شکست مواجه شد.

 
سرهنگ جعفر اسلامی اذعان داشت: در هفته دفاع مقدس قرارگاه های تحول محلات به صورت ویژه ای در ۱۰ منطقه از شهرستان فعالیت خود را انجام می دهند که از تمام ظرفیت های خدمات رسانی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی وافزایش شور و نشاط بین جوانان با محوریت مسجد استفاده خواهد شد .

 
وی در پایان به معرفی برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس پرداخت. دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و رزمندگان، اردوهای جهادی سازندگی و پزشکی و افتتاح طرح های محرومیت زدایی، نمایشگاه کتاب محصولات فرهنگی و صنایع دستی، برپایی میز خدمت ، مسابقات بومی و محلی و یادواره های شهداء و همایش بزرگ پیاده روی خانواده از مسجد تا حرم شهدای گمنام ازجمله برنامه های این هفته درشهرستان بندرخمیرخواهدبود.

 
اجرای بیش از 60 برنامه در بندرلنگه

 
بندرلنگه - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه از اجرای بیش از 60برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فاضل باوی در نشست خبری اظهار داشت: بیش از 60 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس با محوریت کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان در شهرستان بندرلنگه برگزار خواهد شد.

 
وی افزود: از جمله این برنامه‌ها که برای این هفته در نظر گرفته شده است می‌توان به دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان، غبارروبی گلزار مطهر شهداء، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی در حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های محلات اشاره کرد.

 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه به افتتاح پروژه‌های عمرانی نیز در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در این هفته نیز ساختمان حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان(عج) بندرکنگ، سالن تیراندازی و پروژه‌های اشتغال‌زایی از جمله کارگاه خیاطی ویژه بانوان و طرح همگام با کشاورز نیز افتتاح خواهند شد.

 
باوی یادآور شد: از شاخص‌ترین برنامه‌های ما در این هفته یادواره شهدای ورزشکار و شهدای بندرکنگ با حضور مسؤولان استانی و دعوت از گروه‌های هنری کشوری است که به همت شهرداری و شورای اسلامی بندرکنگ برگزار خواهد شد.

 
اجرای بیش از 30 برنامه در حاجی آباد

  حاجی آباد -فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد از اجرای بیش از 30 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
سرگرد محمد میرزاده فرمانده ناحیه بسیج سپاه حاجی آباد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویاد وخاطره شهدا وامام شهدا گفت: این دوران برگ زرین ودرخشانی برا ی انقلاب ونظام  محسوب می شود.

 
وی اظهارداشت:همه مردم ونیروهای مسلح در کشور با یک وحدت وانسجام توانسته اند بردنیای کفر که در مقابل ما ایستاده اند بایستند ومقاومت کنند.
میرزاده تصریح کرد: از دوران دفاع مقدس همیشه به عنوان افتخاریاد شده است، اگر به تاریخ جنگ ها نگاه کنید هر جنگ ونبردی که اتفاق افتاده است پاره ای از خاک کشورجدا شده است اما در جنگ هشت ساله ما تنها نبردی بود که حتی یک قدم هم از خاک  جمهوری اسلامی در دست دشمن با قی نماند.

 
وی درادامه به ویژه برنامه های این هفته اشاره کردو گفت: در این هفته ضمن تجدید عهد و میثاق با شهدا برنامه‌های شاخص همچون میز خدمت، زنگ انقلاب در مدارس، یادواره شهدا، دیدار از خانواده‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، فضا سازی سطح شهر، برگزاری نشست روشنگری مراسم خاطره گویی رزمندگان جنگ،نواختن زنگ مهرومقاومت، مسابقات ورزشی درسطح شهرستان برگزار خواهد شد.

 
اجرای بیش از 100برنامه درمیناب

 
میناب - سرهنگ پاسدار طالب احمدی نیا فرمانده سپاه ناحیه میناب ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: بیش از صد برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح حوزه های مقاومت و پایگاههای مقاومت بسیج برگزار خواهد شد.

 
وی گفت: با توجه به برگزاری کنگره یک هزارو پانصد شهید سرافراز هرمزگان در سال جاری ، روز  سی و یکم شهریورماه به همین مناسبت رژه یک هزارو پانصد نفری موتوری در سطح شهرستان میناب خواهیم داشت.

 
احمدی نیا اظهار داشت: بیش از 1500 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند و 1500 بسته لوازم التحریر نیز بین دانش آموزان بی بضاعت توضیع می گردد و در 30 قرارگاه تحول محلات نیز نشست های بصیرتی و معرفتی با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود.فرمانده سپاه ناحیه میناب همچنین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال را تشریح کرد وگفت: مهمترین برنامه هایی که در هفته دفاع مقدس برگزار می شود شامل برگزاری یادواره شهداء ، دیدار با خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان، برگزاری مراسم خاطره گویی رزمندگان، مراسم شبی با شهداء، برگزاری مسابقات ورزشی، کوهپیمایی بسیجیان، نشست های بصیرتی و حضورگسترده  بسیجیان در نماز جمعه از دیگر برنامه ها است.


اجرای بیش از ۷۰ برنامه در بستک

 
بستک -در هفته دفاع مقدس بیش از ۷۰ برنامه در شهرستان بستک اجرا می‌شود.
سرهنگ محمد مهدی زارع خفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بستک بابیان این خبرو با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویاد وخاطره شهدا وامام شهدا گفت:  این دوران برگ زرین ودرخشانی برای انقلاب و نظام  محسوب می شود.

 
فرمانده سپاه شهرستان بستک به مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : یادواره شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران ، میز خدمت در قرارگاههای تحول محلات ، خدمات رسانی در روستاها از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 
سرهنگ زارع خفری در ادامه افزود : اجرای برنامه های فرهنگی ، ورزشی در نقاط مختلف شهرستان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان بستک است. وی هدف از اجرای این برنامه ها نشان دادن روحیه ایثار و شجاعت نسل جنگ به نسل فعلی دانست ‌.

 
اجرای ۱۰۰ برنامه درپارسیان

 
پارسیان - فرمانده سپاه پارسیان از اجرای ۱۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار اسحق موذن نسب، فرمانده سپاه پارسیان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال وفاع مقدس، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است که  نسل های آینده باید با آن آشنا شوند.

 
وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری امام حسین (ع)، گفت: با توجه به اینکه فضای محرم در جامعه طنین‌انداز شده، برنامه‌های هفته دفاع مقدس رنگ و بوی محرم و نهضت عاشورا به خود گرفته است و سپاه و بسیج نیز برنامه های متنوعی برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته تا در این فرصت مغتنم پیوند جوانان با انقلاب اسلامی محکمتر از گذشته شود.

 
فرمانده سپاه پارسیان  تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم امسال هر پایگاه بسیج در سطح شهرستان حداقل دو برنامه با محوریت مساجد اجرا کنند و همه پایگاه‌ها در بزرگداشت هفته دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.

 
سرهنگ موذن نسب، با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در پارسیان خاطر نشان کرد: غبارروبی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، ویزیت رایگان، هفت شب هفت فیلم دفاع مقدس، همایش رزمندگان و ایثارگران، یادواره شهدا به نیابت از ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان، زنگ مقاومت و… از جمله برنامه های شاخص در این هفته است.

 
اجرای بیش از ۶۰ ویژه برنامه در بشاگرد

 
بشاگرد- فرمانده سپاه ناحیه بشاگرد با اعلام اینکه«ما پیروزیم» شعار محوری هفته دفاع مقدس است گفت: ۶۰عنوان برنامه در رده‌های مختلف بسیج و سپاه برگزار می‌شود.

 
سرهنگ پاسدارمحمودسلیمانی اظهار داشت: دفاع مقدس یکی ازباارزشترین آثاربجامانده ازجنگ تحمیلی است و رمز پایداری و ماندگاری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.وی ادامه داد: اگر امروز دردنیا حرفی برای گفتن داریم از برکت دفاع مقدس وآثاربجای مانده از آن دوران است.

 
فرمانده سپاه ناحیه بشاگرد اضافه کرد: امروزه شاهد این هستیم که جوانان برومند و سبز پوش سپاه همیشه قهرمان بجای رسیده اند که پهباد فوق پیشرفته آمریکایی را انهدام کنند واین روحیه دلاوری ورشادت از برکات بجای مانده از دوران دفاع مقدس است.

 
سلیمانی تاکید کرد: رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال بر مبنای شعارِ محوریِ «ما پیروزیم» است.
فرمانده سپاه بشاگرد در پایان بیان داشت: امسال بیش از ۶۰ عنوان برنامه در رده‌های سپاه و بسیج در سراسر استان هرمزگان اجرا می‌شود که برنامه‌های قابل توجه و خوبی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها