سیریک نیازمند راه اندازی مرکز پزشکی قانونی است



رئیس دادگاه عمومی شهرستان سیریک بر راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این مرکز در صورت جذب پزشک، راه‌اندازی خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از فارس، مجید حسینقلی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مراجعات پزشکی قانونی را تصادفات جاده‌ای شامل می‌شود و از سوی دیگر محور شهرستان سیریک یکی از پرحادثه‌ترین مسیرهای استان بویژه در تصادف با شتر به شمار می‌رود بنابراین وجود مرکز پزشکی قانونی در این شهرستان یکی از نیازهای ضروری است.

وی افزود: جذب پزشک معتمد یکی از لزومات راه‌اندازی این مرکز است که در همین خصوص اقداماتی انجام و امید داریم پس از طی مراحل قانونی این مرکز راه‌اندازی شود.

 

رئیس دادگاه عمومی شهرستان سیریک بیان داشت: زیرساخت‌های این مرکز از سوی شهرداری بندر سیریک در آرامستان این شهر ایجاد شده و در این خصوص دغدغه ای وجود ندارد.

حسینقلی به اهمیت وجود پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: پزشکی قانونی جدای از خدمات دهی می‌تواند از نظر آماری کمک شایانی برای پیشگیری تلفات و حوادث احتمالی کند.

 

وی اضافه کرد: عدم وجود این مرکز سبب شده که شهروندان سیریکی که نیاز به بهره‌گیری از این مجموعه دارند، همواره در سفر بین شهرستانی تا میناب باشند که در کنار وجود طی مسافت طولانی و موارد متعدد دیگر، میزان ورودی پرونده‌های پزشکی قانونی در آن شهرستان نیز افزایش یابد.

رئیس دادگاه عمومی شهرستان سیریک ابراز داشت: در کنار استقرار مجموعه‌های مرتبط با دستگاه قضا برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به شهروندان و مراجعه‌کنندگان، این مجموعه تلاش ویژه‌ای را تاکنون داشته تا در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش قدم بردارد که البته اقدامات مؤثری را نیز تا هم اینک با همراهی مجموعه های فرهنگی اجتماعی شهرستان صورت داده و همچنان نیز در مسیر فرهنگ‌سازی پر توان حرکت می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها