استاندار هرمزگان خواستارشد:

لزوم الحاق شهرستان بشاگرد به طرح توسعه مکران



نخستین جلسه شورای توسعه سواحل مکران به ریاست  اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسولان برگزار شد.

 
فریدون همتی استاندار هرمزگان در این نشست به تشریح هم افزایی ناشی از الحاق بشاگرد به طرح توسعه منطقه مكران پرداخت و تاثیر این الحاق را در رفع محرومیت و توسعه  بشاگرد از یک سو و بهره مندی منطقه مكران از ظرفیت های كم نظیر بشاگرد در  تسریع و تسهیل این فرآیند توسعه موثر دانست.

 
وی آغاز و تداوم جدی توسعه سواحل مكران را منوط به پایه ریزی و استقرار مدل مدیریت و حاكمیتی آن دانست و ساختار متكی بر محوریت استانداری های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را مدلی مطلوب و دارای كمترین هزینه و بیشترین فایده معرفی و آن را مورد تأیید و حمایت بسیاری از نخبگان و مدیران عالی ارزیابی و خواستار استقرار سریع تر این شیوه مدیریت و ایجاد تشكیلات متناظر دبیرخانه شورا در استانداری های مرتبط با منطقه مكران برای پیشبرد امر توسعه مكران شد.

  استاندار هرمزگان اجرا و تكمیل زیرساخت های مكران را شرط اصلی تحقق چشم انداز و هدف گذاری های صورت گرفته در این فرآیند معرفی و خواستار تدوین و تصویب برنامه مدون زمان بندی شده جهت اجرای زیرساخت های منطقه ساحلی مكران و تعیین وظیفه و نقش برای كنشگران این حوزه گردید.

 
فریدون همتی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان از عزم جدی مدیریت عالی استان هرمزگان برای راه اندازی خطوط پروازی فرودگاه جاسک به عنوان یك عامل تسهیل گر در توسعه شرق هرمزگان خبر داد و با توجه به مذاكرات صورت گرفته از جانب استانداری با شركت های هواپیمایی اظهار امیدواری نمود به زودی شاهد ازسرگیری منظم پروازهای تهران به مقصد جاسک و بالعكس باشیم.

 
شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس در هرمزگان فراهم است

 
استاندار هرمزگان گفت: با تلاش مجموعه آموزش و پرورش در سراسر هرمزگان، تامین اعتبارات مورد نیاز و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس در هرمزگان فراهم شده و این استان آمادگی کامل را در این زمینه دارد.

 
فریدون همتی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، عنوان کرد: از روز اول مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، فصل جدیدی از کسب علم و دانش و تعلیم و تربیت همراه با نشاط خوبی در کشور ایجاد می شود.

 
وی ادامه داد: با تلاش مجموعه آموزش و پرورش در سراسر هرمزگان، تامین اعتبارات مورد نیاز و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس در هرمزگان فراهم شده و این استان آمادگی کامل را در این زمینه دارد.استاندار هرمزگان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۵۳ مدرسه جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده که از اول مهر دانش آموزان در آن مشغول به تحصیل می شوند.همتی خاطرنشان کرد: با آمادگی های موجود با نظم و انضباط خوبی ماه مهر و سال تحصیلی را در هرمزگان آغاز خواهیم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها