رشد 20 درصدی نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رشد 20.16 درصدی نرخ رسیدگی در دادسراهای عمومی و انقلاب استان در مقایسه با میانگین کشوری خبرداد.

 
به گزارش صبح ساحل ، علی صالحی ضمن بازدید سرزده و بازرسی شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با مسؤولین این مجتمع قضایی دیدار و گفت‌وگو کرد.در جریان این بازدید که تا پاسی از شب و بیش از هشت ساعت به طول انجامید، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جمع مسؤولین و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس بر لزوم پرهیز از اطاله دادرسی و توجه مستمر به تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی  و اجرای احکام  تأکید کرد.

 
وی همچنین اصلی ترین هدف از اجرای طرح تعالی سازمانی در قوه قضاییه را تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و از گشاده رویی، پاسخگویی سریع، پیگیری مطالبه‌های مراجعان، سعه صدر و صبور بودن در مواجه با شهروندان به عنوان عوامل مؤثر در جهت جلب رضایتمندی مردم نام برد.

 
 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اعلام رشد  20.16 درصدی نرخ رسیدگی در دادسراهای عمومی و انقلاب استان در مقایسه با میانگین کشوری اظهار داشت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادسراهای استان هرمزگان طی ماه‌های خرداد، تیر و مرداد رتبه نخست کشوری را در شاخص نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی کسب کرده‌اند.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بازدید منظم و مستمر قضات از بازداشتگاه‌ها و  زندان‌ها تأکید کرد و یادآور شد: حضور قضات در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع تر به مشکلات و پرونده‌ها، سبب کاهش فشارهای روحی و روانی زندانیان نیز می‌شود.علی صالحی در ادامه این بازدید، دستورات و راهکارهای لازم را به منظور ارتقاء کمی و کیفی عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ارائه کرد.

 
گفتنی است، در جریان این بازدید که معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات و رئیس شوراهای حل اختلاف استان و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان هرمزگان نیز حضور داشتند، ابوالفتح ابوالهادی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های این  مجتمع قضایی ارائه کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها