سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خواستارشد:

گسترش رشته های دانشگاهی با توجه به نیازهرمزگان



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه کشورگفت: دانشگاه مغز متفکر جامعه است و باید با ورود در متن جامعه، زمینه رشد و توسعه ی همه جانبه را فراهم سازد.

 
به گزارش صبح ساحل، احسان کامرانی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، با تاکید برنقش دانشگاه ها در ایجاد نشاط و شادابی در جامعه افزود:مسئولان موظفند علاوه بر توسعه و رشد فرهنگی، علمی و آموزشی فضای دانشگاه ها را به فضایی با نشاط، شاداب و پر انرژی مبدل سازند .

 
وی خواستار مشارکت جوانان در امور مختلف فرهنگی و مذهبی دانشگاه شد و افزود: سرمایه گذاری بر روی  جوانان و استفاده از توانمندی های آنان در حوزه های مختلف می تواند موفقیت دانشگاه را مضاعف سازد و راه رسیدن به اهداف کلان را کوتاهتر سازد.

 
کامرانی خواستار صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات دانشگاه شد و گفت: باید با برنامه ریزی و تشکیل کمیته ارزیابی برای این مهم،  از یک طرف موجب کاهش هزینه ها و از طرفی دیگر نیز موجب بالا رفتن راندمان و عملکرد بالای حوزه ها باشیم.وی ایجاد تحول مثبت در حوزه های داخلی و خارجی دانشگاه را از مهمترین  رسالت های یک موسسه علمی و پژوهشی خواند و گفت: بدون شک دانشگاه  باید از انزوا خارج و به بطن جامعه ورود کند و بتواند با ایجاد تحول و نقش آفرینی مثبت به عنوان یک موتور محرکه کارآفرین محور ، دست به آفرینش و تحولات بزرگ بزند.سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس تاکید کرد: دانشگاه بایدداشته های خود را به جامعه عرضه نماید تا جامعه بتواند با الگو پذیری از دانشگاه ، مسیر و راه درست را در محور حرکت های خود به خوبی ترسیم نماید.

 
کامرانی، دانشجویان را یک موهبت الهی و امانت ذیقیمت دانست که به عنوان سرمایه های انسانی جامعه برای تعلیم و تربیت در اختیار دانشگاه قرار گرفته اند و باید با ترسیم یک چشم انداز قابل قبول ، در تربیت و تعلیم این عزیزان متعهد و کوشا بود .

 
وی ایجاد یک فضای مشورتی ، در راستای بالا بردن کارایی و عملکرد حوزه های دانشگاهی  را خواستار شد و گفت: باید پیشنهادات مختلفی از حوزه ها جمع آوری ، مطالعه و بکار گرفته شود تا انجام امور بر اساس محور مشورتی شکل بگیرد. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، ارتقا درجه اعضای هیات علمی را یکی از مهمترین موئلفه های توسعه و رشد علمی دانست و اظهار داشت: هیات علمی مجرب می تواند در ارتقا سطح علمی دانشگاه تاثیر بسزایی بگذارد و موجب توسعه همه جانبه در دانشگاه شود.

 
وی افزود: همه ی مدرسان دانشگاه باید تلاش کنند و زمینه ارتقا علمی خود را به مرتبه های بالاتر فراهم سازند تا بتوان در کنار ارتقا علمی ، افزایش رشته ها ، بالا بردن کیفیت علمی ، پژوهشی و... رقم زد.

 
احسان کامرانی گسترش رشته های دانشگاهی را با توجه به نیاز وآمایش منطقه خواستار شد و افزود: باید با نیاز سنجی به موقع و در نظر گرفتن پتانسیل های هر منطقه در کنار مطالعه و آمایش رشته های مورد نیاز ، رشته های دانشگاهی را منطبق بر نیاز آن منطقه گسترش داد تا بتوان با بهره وری بهتر زمینه رشد  و بالندگی را فراهم ساخت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها