جولان مرگ درجاده های برون شهری هرمزگان

کشته و مجروح شدن 48 نفر در تصادفات هفته گذشته



به گزارش صبح  ساحل سرپرست پلیس‌راه استان هرمزگان با تائید این خبر گفت: از 23 تا 29 شهریورماه جاری ، 11 فقره تصادف رخ‌داده که در این رابطه 11 نفر جان باختند و همچنین تصادفات جرحی در این مدت نیز 20 فقره بوده که37 نفر مجروح شدند.    سرهنگ مهدی نیکبخت با اعلام 16 فقره تصادفات خسارتی گفت: بیشترین زمان وقوع تصادفات در این مدت از ساعت  15 تا 24 بوده است. وی   بیشترین علت سوانح جاده‌ای را سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ذکر کرد و یادآور شد: در هفته گذشته بیشترین موارد تصادف در مسیر شرق رخ‌داده است.
مرگ دو نفر براثر واژگونی پراید
خستگی و خواب‌آلودگی راننده جوان  ، موجب واژگونی خودرو و مرگ 2 نفر در  محور میناب- بندرعباس شد. ساعت حدود 7 صبح جمعه  29 شهریورماه، راننده  جوان خسته بود و خواب‌آلود ، مسافت زیادی را طی کرده بود  و هرلحظه  به خود تلنگر می‌زد که تا بندر راهی نیست ، چند بار پلک‌هایش بر روی‌هم قرار گرفت که    ناگهان در  لاین برگشت ،نزدیکی روستای چوچ  حادثه تلخی رخ داد .خودروهای عبوری در محل متوقف شدند ، عابران سریع به کمک حادثه دیدگان رفتند  و سرنشینان مجروح از درون پراید واژگون شده بیرون  آوردند و آن‌ها را به‌سرعت به مرکز درمانی انتقال دادند. راننده همچنان درون خودرو محبوس بود که  آژیر خودروهای پلیس و آتش‌نشانی به صدا درآمد . راننده  توسط اکیپ امدادی آتش‌نشانان ایستگاه 9 ،رهاسازی  شد  اما  او در همان لحظه تصادف جان سپرده بود. یکی از مجروحان نیز به علت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.
مرگ راننده پراید
حادثه تلخی در لاین برگشت اسکله شهید رجایی ، دوربرگردان توانیر  رخ داد که مرگ یک نفر راننده را در برداشت.تیم آتش‌نشانی بندرعباس از ایستگاه‌های شماره 1 و 7، در بامداد سه‌شنبه گذشته (26 شهریورماه جاری) از  طریق سامانه 125 از واژگونی خودروی پراید از غرب به شرق جاده اسکله شهید رجایی مطلع شدند.به گفته حسن امینی ، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ، متأسفانه در این حادثه راننده سواری در زیر خودرو فوت و محبوس شده بود که توسط اکیپ امدادی آتش‌نشانان رهاسازی و سپس به عوامل انتظامی تحویل داده شدند. سرهنگ نیکبخت علت این حادثه را عدم توجه به جلو راننده پراید دانست.
توصیه‌های پلیس
سالانه تعداد زیادی  از رانندگان، سرنشینان و سایر استفاده‌کنندگان از خودروها، به علت اختلالات خواب رانندگان مصدوم و شده و جان خود را از دست مي‌دهند،کارشناسان ایمنی ترافیک، خواب کافی را بهترین راه کاهش خطرات ناشی از خطای انسانی عنوان کرده و به رانندگان توصیه می‌کنند تا قبل از سفر مکان‌های توقف را مشخص کرده و حداقل هر ۲ ساعت یک‌بار خودرو را متوقف و استراحت کنند. سرپرست پلیس‌راه استان هرمزگان در این مورد گفت: خوب آلودگی و خستگی راننده باعث کاهش تمرکز و دید، کاهش سرعت واکنش و سستی اندام‌های راننده شده و در غالب موارد با هوشیار شدن راننده باعث خروج وی از مسیر می‌شود.سرهنگ نیکبخت  ادامه داد: هنگام رانندگی در شب، اگر احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌کنید از ادامه رانندگی منصرف شده و استراحت کنید، هرگز به نوربالای اتومبیل‌هایی که از روبرو می‌آیند، خیره نشوید بلکه حاشیه سمت راست و یا خط سفید وسط جاده را نگاه کنید.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها