برنامه های هفته دفاع مقدس از سوی فرمانده پایگاه شهید رجایی



معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی با بیان اینکه دفاع مقدس، نام‏ آشناترین واژه در قاموس حماسه‏ های ماندگار ایران است، برنامه های حوزه دریایی و بندری این استان به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمود صابری" ضمن تشریح برنامه های حوزه دریایی بندری استان هرمزگان به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس(۳۱ شهریور لغایت ۶مهر)، اظهار داشت: مراسم تجلیل از خواهران و برادران بسیجی شاغل در این حوزه اقتصادی مهم و کلیدی در جبهه اقتصادی کشور با حضور جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و دیدار با خانواده محترم شهدای حوزه دریایی و بندری از جمله برنامه های پیش بینی شده به همین منظور است.

وی در ادامه غبارروبی و عطر افشانی گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس و همچنین برپایی نمایشگاه عکس و ادوات جنگی در محل ساختمان مرکزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را به عنوان برنامه های دیگر این هفته برشمرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انسجام نیروهای بی توقّع بسیجی و انگیزه الهی فرزندان این مرز و بوم را نشان از رشد بینش سیاسی، درایت و آگاهی آنان  دانست و گفت: علیرغم هم سختی‌ها و فشارهای ناجوانمردانه و نابرابر دشمنان دین خدا، ایستادگی و مقاومت فرزندان برومند انقلاب اسلامی آنقدر اثرگذار بود که آنان را از این آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون آورد.

صابری تصریح کرد: ایران هرگز به منظور فزون‌خواهی و قدرت‌طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه حمیت و غیرت فرزندان این آب خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) در تحقق شعار «هیات منّا الذله» کوشیدند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی گفت: دفاع مقدس نام ‌آشناترین واژه در فرهنگنامه و قاموس حماسه‌های ماندگار و عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این سرزمین به یادگار ماند.

صابری در پایان تصریح کرد: زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم هستند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود؛ پس برماست در زنده نگهداشتن این ایثارگری ها بکوشیم.

یادآور می شود، در تقویم رسمی ایران، ۳۱ شهریورماه به عنوان سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه ملت و حکومت جمهوری اسلامی، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که رویدادهای مربوط به این مناسبت تا روز۶ مهر به مدت یک هفته، گرامی داشته می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها