نگاهی به ورزش هرمزگان در ۴۸ ساعت گذشته



کسب مدال طلا و برنز در رقابتهای بدنسازی ، پایان رقابتهای فوتسال جام ستارگان با قهرمانی ستارگان احمدی، پیروزی فولاد و تساوی خلیج فارس در لیگ دسته سه فوتبال، برگزاری نخستن دوره رقابتهای پدل برد و کسب مقام سوم توسط تیم هندبال ساحلی نایبند بندرعباس از جمله اخبار ورزشی هرمزگان در ۴۸ ساعت گذشته است.

کسب مدال طلا در رقابتهای بدنسازی

محمد انصاری از استان هرمزگان در رقابتهای اورآسیایی در وزن ۵۵ کیلوگرم در پاورلیفتینگ با مجموع (۴۱۰) امتیاز به مقام اول رسید و گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

این ورزشکار در رقابت های پاورلیفتینگ در بخش (ددلیفت) کلاسیک بدون زانو بند نیز با رکورد( ۱۸۵) کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و بر سکوی نخست ایستاد.

رقابتهای اورآسیا با حضور ورزشکارانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، ترکیه، اوکراین، ازبکستان و ایران به میزبانی باکو برگزار شد.

ستارگان احمدی جام قهرمانی را به خانه بردند

تیم فوتسال ستارگان احمدی در نخستین دوره رقابتهای فوتسال جام ستارگان هرمزگان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند و جام را به خانه بردند.

دیدار پایانی این رقابتها میان ستارگان احمدی و یاران امید در سالن فجر بندرعباس برگزار شد که ستارگان احمد با نتیجه دو بر یک برابر حریف به پیروزی رسید.

نخستین دوره مسابقات فوتسال جام ستارگان هرمزگان با شرکت هشت تیم برگزار شد که در پایان بندر آرمان جام اخلاق را به بالای سر برد و حسن سپهری از تیم آریا اسلام آباد نیز با هفت گل زده آقای گل مسابقات شد.

حسن دهقانی دروازه بان و میثم سلیمانی بازیکن تیم ستارگان احمدی هم عنوان بهترین دروازه بان و بهترین بازیکن این رقابتها را به خود اختصاص دادند.

پیروزی و تساوی نمایندگان هرمزگان در رقابتهای لیگ دسته سه فوتبال

فولاد هرمزگان و خلیج فارس میناب دو نماینده هرمزگان در رقابتهای لیگ دسته فوتبال باشگاه های کشور در برابر حریفان خود به پیروزی و تساوی دست یافتند.

مرحله نخست مسابقات لیگ دسته سه فوتبال باشگاه‌های کشور با شرکت ۶۰ تیم در ۵ گروه ۱۳ تیمی برگزار می‌شود و در پایان تیم‌های اول و دوم هر گروه راهی مرحله دوم خواهند شد.

تیم های فولاد هرمزگان و خلیج فارس میناب هر دو در گروه پنجم این رقابتها حضور دارند.

فولاد هرمزگان در ورزشگاه خلیج فارس میزبان امید بتن نورآباد بود که با نتیجه سه بر دو میهمان خود را شکست دارد و مجموع امتیازهایش به هفت رسید.

در دیگر بازی گروه پنجم ، تیم خلیج فارس میناب دیگر نماینده استان مقابل میزبانش تیم رضوانی اصفهان به تساوی بدون گل دست یافت و امتیازهایش به پنج رسید.

نایبند بندرعباس بر سکوی سوم رقابتهای هندبال ساحلی جوانان جنوب کشور ایستاد

تیم نایبند بندرعباس در رقابتهای هندبال ساحلی جوانان جنوب کشور به عنوان سومی دست یافت.

مسابقات هندبال ساحلی منطقه جنوب کشور در روزهای ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در زمین ساحلی چلیچه چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در دیدار رده بندی این رقابت‌ها تیم نایبند بندرعباس با نتیجه ۲ بر صفر تیم مقاومت شهید نوروزی چلیچه را شکست داد و در جایگاه سوم ایستاد.

هیات بوشهر به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید و هیات هندبال نجف آباد بر جایگاه دوم ایستاد.

برگزاری نخستن دوره رقابتهای پدل برد قهرمانی هرمزگان

نخستین دوره رقابتهای پدل برد قهرمانی هرمزگان با حضور ۲۵ ورزشکار در دو بخش زنان و مردان و در دو ماده امدادی و انفرادی ۲۰۰ متر در بندرعباس برگزار شد.

پدال بوردها تخته هایی در اندازه ها و طرح های مختلف جهت موج سواری و شنارور ماندن بر روی آب هستند. با استفاده از این تخته ها ورزش مفرحی بنام «استند آپ پدل بورد» صورت می گیرد.

تاریخچه استند آپ پدال به حتی بیش از هزاران سال پیش بر می‌گردد و گفتن دقیق تاریخچه آن بسیار سخت است اما نسل جدید این وسیله شناور پر طرفدار(که پرطرفدار ترین وسیله شناور در دنیا هم هست) به سال ۱۹۴۰ و هاوایی بر می‌گردد که موج سوار حرفه‌ای اهل وایکی کی برای داشتن دید بهتر به موج سواران مجبور به ایستادن و پارو زدن بروی تخته موج خود شد. او که پس از یک تصادف رانندگی اسیب دیده بود و دچار حملات هیستریک می‌شد از شنا کردن می‌ترسید لذا مجبور به استفاده حرفه‌ای تر از تخته موج خود شد و یه این ترتیب بود که استند آپ پدال بوجود آمد. از سال ۲۰۰۰ به بعد نسل جدید این وسیله شروع به پیشرفت با سرعتی بالا گرفت که تا به امروز انواع مختلف برای کارایی‌های مختلفی از این وسیله بوجود آمد.

پدل برد رشته ورزشی حرفه ای در حوزه قهرمانی است که قراراست در المپیک ۲۰۲۴ از آن استفاده شود.

در نخستین دوره رقابتهای پدل برد قهرمانی هرمزگان در بخش انفرادی مردان، فرید سبتی زاده، علی راهبر و سجاد حنیفی به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش انفرادی بانوان نیز یگانه یاقوت پور،فاطمه ابراهیمی و فاطمه زارعی در جایگاه اول تا سوم ایستادند.

درماده امدادی نیز باشگاه کوثر بندر لنگه، باشگاه آفتاب بندرعباس و باشگاه دلفین های مکران جاسک در دو بخش آقایان و بانوان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

پیروزی تیم فوتبال نونهالان البدر مقابل نماینده یزد

تیم البدر بندرکنگ در رقابتهای هفته دوم فوتبال نونهالان کشور در دیداری خارج از خانه با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم ایساتیس یزد به پیروزی دست یافت.

در جدول رده بندی گروه نخست تیم البدر بندرکنگ با پیروزی در این دیدار شش امتیازی شد و در جایگاه دوم ایستاد.

مرحله نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال نونهالان کشور در چهار گروه برگزار می‌شود و در پایان تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد.

تیم البدر بندرکنگ در گروه نخست با تیم‌های ایساتیس یزد، نوژن اصفهان، پارس برازجان، نوین فولاد یزد، مس رفسجان، حافظ شیراز و مس کرمان به صورت رفت و برگشت رقابت می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها