تنها شرکت دانش بنیان نفت و انرژی قشم نیازمند حمایت مسئولان



تنها شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نفت، انرژی و پتروشیمی مستقر در جزیره قشم به دلیل پرداخت نشدن معوقات ۱۰ میلیارد تومانی طی ۱۸ ماه اخیر با مشکلات جدی از جمله امکان مهاجرت نیروی انسانی متخصص روبرو است.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، رضا راجی‌کرمانی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرکت دانش بنیان پیرامون سیستم قشم توانسته است برای ۸۵ تَن اشتغال‌زایی کند و تا کنون پنج میلیون یورو ارز آوری داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از نیروی کار این شرکت را جوانان بومی قشم و هرمزگان تشکیل می‌دهند، افزود: تولیدات این شرکت در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، پارس جنوبی، پتروشیمی بندر امام(ره) و بسیاری دیگر از صنایع مطرح کشور استفاده می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت پیرامون سیستم قشم تصریح کرد: هم‌اینک ۱۸ ماه است که معوقات ۱۰ میلیارد تومانی این شرکت از بخش دولتی و پیمانکاران دولتی پرداخت نشده و تداوم این روند می‌تواند ادامه مسیر فعالیت شرکت را با چالش‌های جدی مواجه کند.

راجی‌کرمانی اضافه کرد: زمانی که برای وصول مطالبات مراجعه می‌شود بیان می‌دارند که قادر به پرداخت نیستیم و این مسئله به هیچ وجه برای جامعه کارگری فعال در مجموعه قابل پذیرش نیست.

 

این سرمایه‌گذار گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان وابستگی شدیدی به بازگشت سرمایه دارد و روند موجود، توقف پروژه‌های تحقیقاتی را موجب شده است.

وی افزود: نخبه بودن نیروی انسانی از دیگر ویژگی‌های این شرکت‌ها است و بیم آن می‌رود که این نیروها بواسطه مشکلات ایجاد شده به مهاجرت و خروج از کشور گرایش یابند.

 

راجی‌کرمانی اظهار داشت: از این رو تبعات حاصل از تعطیلی شرکت‌های دانش بنیان بسیار مخرب است و انتظار می‌رود مسوولان عالی استان و شهرستان نسبت به حل مشکل موجود شتاب کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها