امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون و دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان



در راستای فراهم آوردن زمینه مشارکت علمی و پژوهشی دانشگاه و مراکز علمی کاربردی در برنامه ریزی، تدوین و برگزاری دوره های مهارتی بمنظور تربیت نیروی انسانی ماهر، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منعقد شد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری برنا، شناسایی نیازهای آموزشی بخش های مختلف صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و کشاورزی، تلاش در جهت برآوردن نیازهای مهارتی نیروی کار استان با برگزاری دوره های آموزشی، فراهم آوردن بستر اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی، برگزاری نشست و کارگاههای مشترک و همکاری و مشارکت مدرسان دانشگاه در طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی اداره کل تعاون،کار و رفته اجتماعی از جمله موارد همکاری های مشترک است.

 

درحاشیه امضای این تفاهم نامه، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر به سمتی پیش رویم که مراکز علمی کاربردی به صورت اتاق فکری باشند که درخواست های این اداره کل را به صورت علمی و اصولی اجرایی کنند، بسیاری از مسائل مربوط به مهارت و آموزش نیروی کار و افراد جویای شغل مرتفع می شود.

هادی ابراهیمی افزود: رویکرد ما به مسائل آموزشی باید از دولتی به خصوصی تغییر کند و راه حل هایی پیدا کنیم که بر اساس نیازهای واقعی بخش خصوصی، بازار کار و تربیت نیروی انسانی را نیازسنجی کنیم.

 

وی بیان داشت: باید فضای رقابتی بین بنگاههای اقتصادی ایجاد کرد تا بنگاههای به این نتیجه برسند که با تربیت نیروی انسانی می توانند در ارائه خدمات و درآمد موفق تر عمل کنند و گرایش آنها به سمت مراکز آموزشی بیشتر می شود.

ابراهیمی گفت: هر شهرستانی برای ایجاد اشتغال و تولید دارای ظرفیتهای است که اداره کل تعاون و کار استان بر اساس این پتانسیل ها، کسب و کارهایی را معرفی کرده که بر اساس آن می توان شغل ایجاد کرد.

 

وی بر ایجاد مشاغل جدید نیز تاکید کرد.

این تفاهم نامه در 9 ماده به مدت سه سال بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی به امضاء رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها