رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

گلوگاه‌های فساد بسته می‌شود



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضایی درمقابله با فساد خط قرمزی ندارد و با عزمی همگانی و درسایه وحدت مسوولان و هم افزایی دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و قضایی، گلوگاه‌های فساد در استان شناسایی مسدود خواهند شد.

 
به گزارش صبح ساحل، علی صالحی به همراه جمعی از مسوولان قضایی هرمزگان درنشست با استاندار هرمزگان با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر این که فساد با هاضمه نظام سازگاری ندارد، اظهار داشت: دفع خطر فساد، رانت خواری و ویژه خواری نیازمند فرمولی از جنس جهاد و انقلابی گری است.وی اظهار داشت:  به‌ منظور بهبود درعملکرد و رفع مشکلات و موانع موجود، تعامل سازنده و گسترش فضای همدلی میان دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی وهمچنین استفاده از توانمندی‌های همه دستگاه‌ها موفقیت در تحقق اهداف و دستاوردها را درپی خواهد داشت.

 
صالحی تصریح کرد: مبارزه قاطع و مستمر با فساد مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی است که تقویت نظارت‌های درونی و اجتماعی، افزایش سلامت کارگزاران،نهادسازی،شفافیت گرایی،  توجه به معیشت کارکنان، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی و احیای حس مسوولیت‌پذیری می‌تواند در راستای مبارزه با مظاهر فساد موثر باشد.

 
 روند رسیدگی به پرونده
 دانه درشت‌ها  ادامه دارد

 
این مقام قضایی تاکید کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ اخلالگران اقتصادی، دانه درشت‌ها و رانت خواران ادامه خواهد داشت و گزارش اقدامات دستگاه قضایی به صورت مستمر به مردم ارائه خواهد شد.صالحی یادآور شد: درموضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور تحقق شعار سال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، حمایت‌های حقوقی قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع اعمال خواهد شد.وی اذعان داشت: درعرصه مواجهه با قاچاق باید «مقابله» و «پیشگیری» هر دو مدنظر چرا که تمرکز بر یکی از این دو مقوله بدون برنامه ریزی و اقدام نسبت به موضوع دیگر، نتیجه بخش نیست و ضرورت دارد رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای به صورت توامان موردنظر قرار گیرد. با نگاه جدید رییس قوه قضاییه در حمایت از فعالان اقتصادی، حجم مشکلات کاسته خواهد شد.

 
 ارتقا سطح امنیت

 
استاندار هرمزگان نیز گفت: اطمینان داریم با نگاه جدیدی که رییس قوه قضاییه در حمایت از فعالان اقتصادی، رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی دارد، از حجم مشکلات روزبه‌روز کاسته خواهد شد.فریدون همتی اظهارداشت: با جهت‌گیری جدید دستگاه قضایی به‌طور حتم می‌توانیم آینده خوش‌بینانه تری را برای کشورمان پیش‌بینی کنیم.

 
وی بیان داشت: همراهی، همدلی و هماهنگی بسیار خوبی میان مجموعه دستگاه قضایی با مدیریت عالی و اجرایی هرمزگان وجود دارد که موجب شده بتوانیم گام‌های موثری در راستای توسعه استان برداریم.استاندارهرمزگان اظهارداشت: سطح امنیت در استان ارتقا یافته که نشان‌دهنده تلاش مسوولان، مشارکت مردم و نقش بی‌بدیل دستگاه قضایی است.

  همتی استاندار هرمزگان در پایان از تمایز هرمزگان با سایر استان‌ها درخصوص فعالیت بیشتر تاجران کشور دراین استان گفت: نقش هرمزگان در مبارزه با تحریم‌ها بسیار پررنگ است و همکاری دستگاه قضایی در این موضوع نیز همواره مستمر بوده و پیرامون موضوعات خاص توانسته‌ایم با هماهنگی کامل تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاد نماییم که بی‌تردید نتیحه مطلوب خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها