صدای دانش آموزی در دبستان بنت‌الهدی صدر برنطین است که گفت:

تا دیوار کلاسمان خیس می‌شود ما را برق می‌گیرد.



به گزارش صبح ساحل به نقل  تابناک هرمزگان، معلمی هستم که سال پایانی خدمت را می گذارند در مدرسه‌ای هستم که سقف سه کلاس آن با کمترین باران یا زلزله کمتر از 4 ریشتر بر سر دانش آموزانش آوار می‌شود.

نمیدانم شاید دعای همین دانش‌آموزان است که باران نمی‌آید 50 دانش‌آموز که عمدتاً فقیر هستند زیر سقف لرزان این مدرسه با بارانی لبخندشان خشک می‌شود و منتظر مرگ زیر آوارند.
از این دست مدارس در هرمزگان فراوان است، 1800 کلاس درس با گنجایش بیش ازپنجاه هزار دانش‌آموز در وضعیت بحرانی درس می‌خوانند.
جناب استاندار محترم از جنابعالی صمیمانه سپاسگزارم که صنایع و خیرین را وارد این مقوله کردید احداث صد مدرسه انقلابی در عرصه نوسازی مدارس استان است که نامتان را در دل هرمزگان جاودانه می کند.
ساخت شهرک آموزشی در حالی که گفته می‌شود با هدف اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است مایه تعجب و شگفتی است. مگر سند تحول به عدالت آموزشی به عنوان یک اصل نمی‌نگرد ؟
جناب دکتر همتی بزرگوار: می‌گویند شهرک (کاخ آموزشی) موجب تسهیل امور حمل و نقل، بهبود کیفیت آموزش، آموزش زندگی شهری و.... می‌شود آیا این اتفاقات باید به قیمت جان بچه‌های محروم روستاها و مناطق حاشیه نشین بندرعباس تمام شود؟ نکند خدای ناکرده جان محرومین فدای رفاه اغنیاء می‌گردد؟

آقای استاندار عزیز: این دیوار برق دارد صدای دانش آموزشی در دبستان بنت الهدی صدر برنطین است که گفت: تا دیوار کلاسمان خیس می‌شود ما را برق می‌گیرد.
مدرسه‌ای را در بیکا دیدیم که سال 1326 ساخته شده بود آنجا بچه های معلول درس می خواندند. تا در را باز کردم که از این کلاس‌ها بازدید کنم بچه‌های مظلوم پا به فرار گذاشتند. فرارشان دنیایی حرف داشت. آیا فرارشان از مرگ نیست ؟
جناب استاندار فرهیخته: شما مسئولیتی سنگین دارید و حق دارید در شهرستان‌های دور دست زمان بازدید از مدارس تخریبی را نداشته باشید مرحمت فرمایید به مدارس محلات کمربندی، سه راه برق، اسلام آباد، ششصد دستگاه و دوهزار التفاتی داشته باشید. صحبت من از مدارسی است که صندلی برای نشستن روی آن ندارند ؟ فضای ساختمانی متعلق به رژیم منحوس، منفور، مغضوب، معدوم و منسوخ پهلوی است.
آقای دکتر: هیچکس مخالف کاخ آموزشی نیست اما یک سوال خدمتتان دارم: سرانجام هشت مدرسه‌ای که در رودخانه بر اثر زلزله چند سال پیش ترک برداشتند و با نیرویی اندک دانش‌آموزان را مهمان سنگ و آجر خود می‌کنند، به کجا رسید ؟ در رودخانه 500 دانش‌آموز در همین هشت مدرسه درس می‌خوانند. مدارس تخریبی پارسیان، لنگه، خمیر، قشم، جاسک، سیریک به کجا رسیدند که صحبت از احداث شهرک آموزشی می‌شود ؟

جناب آقای دکتر همتی: مردم هرمزگان خادمان صادق خود را فراموش نخواهند کرد. جنابعالی با وارد کردن صنایع در مسیر ایفای مسولیت اجتماعی ماندگار هستید. انتظار می‌رود در دفاع از کودکان مظلوم استان که در مدارس تخریبی درس می‌خوانند مقابل این اتفاق عجیب برخاسته از اندیشه مرف‌هان بی‌درد تمام قد بایستید.

آقای استاندار: جان پنجاه هزار دانش آموز در مدارس تخریبی مهمتر است یا تمرین مهارت‌های زندگی شهری و روان‌سازی ترافیک ؟ در اینکه چگونه می‌خواهند این کاخ آموزشی احداث شود و چه سرمایه عظیمی از دستگاه مظلوم آموزش و پرورش به جیب خواص خواهد رفت وظیفه بنده معلم در شرف بازنشستگی نیست که عرض کنم چرا که سازمان‌های نظارتی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اشراف کامل داشته و قطعاً در دفاع از حق مردم به عنوان چشم بینا و گوش شنوای نظام و مردم بررسی خواهند کرد.

جناب آقای استاندار محترم: مخلص کلام اینکه احداث شهرک آموزشی در این برهه از زمان که مدارس تخریبی تهدید کننده جان پنجاه هزار دانش آموز است نه تنها ضرورتی ندارد که جفا در حق تعلیم و تربیت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها