اختصاص ۱۰ میلیون متر مکعب آب از سد جگین برای کشت گلخانه‌ای در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان، اظهار کرد: ۱۰ میلیون متر مکعب آب از سد جگین برای کشت گلخانه‌ای در دشت بارق اختصاص پیدا کند و عملیات ساخت سد شریفی نیز به سرعت آغاز و با تکمیل این سطح، تخصیص آب از سد شریفی به این دشت صورت گیرد.

وی ادامه داد: مردم منطقه با تشکیل تعاونی در حوزه کشت گلخانه‌ای فعال شوند و در این راستا تسهیلات بانکی نیز پرداخت می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: چشم انداز پروژه کشت گلخانه ای در این منطقه ایجاد ۲۰ هزار شغل است که نیروهای بسیاری از شهرستان‌های بشاگرد، جاسک، سیریک و میناب در آن مشغول به کار خواهند شد.

همتی با اشاره به پیگیری صورت گرفته برای حل مشکل آب و برق در جزایر استان هرمزگان، تصریح کرد: در این راستا طی جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، دکتر نوبخت موافقت کرد که هزینه اجرای طرح های آبرسانی و برق رسانی در جزایر استان هرمزگان از محل هدفمندی یارانه توسط وزارت نیرو پرداخت شود و با استفاده از این فرصت می‌توان گام‌های بزرگی در جزایر استان برداشت.

استاندار هرمزگان بر لزوم پیگیری افزایش خرید تضمینی آب از آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس برای استان هرمزگان تاکید و بیان کرد: در حال حاضر خرید تضمینی ۵۰ هزار متر مکعب آب از این آب شیرین کن برای هرمزگان تصویب شده و باید پیگیری کنیم تا ۱۵۰ هزار مترمکعب دیگر نیز خرید تضمینی از این آب شیرین کن برای هرمزگان در دولت تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: از این آب شیرین کن برای آبرسانی به مناطق مختلف در شهرستان بندرخمیر از جمله رویدر، کهورستان، شهر بندرخمیر، بندرعباس، حاجی آباد و دیگر مناطق که مورد نیاز باشد، استفاده خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها