فرمانده انتظامي هرمزگان توضيح داد

پليس به دنبال راز مرگ خانواده در لاوان ، خفگي يا قتل



متهم به قتل زوج فرهنگی بازنشسته که در تیرماه سال گذشته در منزلشان در بندرعباس به قتل رسیدند با تلاش کارآگاهان پلیس هرمزگان در غرب کشور شناسایی و دستگیر شد.


 به گزارش صبح ساحل ، به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان پرونده این حادثه همچنان در دست بررسی است و با تکمیل شدن آن، جزییات این جنایت فجیع اطلاع رسانی میشود.
سردار عزیز اله ملکی در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده مرگ 5 نفر از اعضای یک خانواده در جزیره لاوان که حدود دو ماه پیش رخ داد گفت: این پرونده هنوز در جریان است و هیچگونه دلیل دال بر قتل به دست نیامده، بر اساس بررسی اولیه پزشک قانونی و کالبدشکافی اجساد، استنشاق گاز مونواکسید کربن علت مرگ تشخیص دادهشده است اما نتایج قطعی آن منتهی به جواب آزمایش پزشک قانونی است.


وقوع 14 قتل


فرمانده انتظامی هرمزگان از وقوع 14 قتل در 6 ماه نخست امسال در استان مطالبی بیان کرد که همه آنها کشفشده و بیشترین وقوع قتل در بندرعباس بوده است.


سردار ملکی از وقوع 10 فقره آدم ربایی و کشف همه آنها گفت که در این مدت همه پرونده‌های قتل به اضافه 3 پرونده قتل باقی‌مانده از سال گذشته کشف‌شده و عمده این پرونده‌ها در خصوص مواد مخدر بوده است.


وی از کاهش 7 درصدی وقوع کل جرائم در استان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت، با تلاش مأموران 4 هزار و 212 نفر سارق در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.


کشف 30 فقره پرونده زمین‌خواری


فرمانده انتظامی هرمزگان در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته ناجا سخن میگفت اشارهای به عملکرد 6 ماه امسال نمود و اظهار داشت: در این مدت قریب 30 فقره پرونده زمینخواری در سال جاری کشف و رسیدگی شد.


سردار ملکی از اجرای 520 طرح پاکسازی، کشف بیش از 32 تن انواع مواد مخدر، توقیف 547 دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق مواد افیونی، دستگیری 2 هزار و 112 قاچاقچی مواد مخدر، هزار 755 خرده‌فروش دستگیر و جمعآوری 22 هزار معتاد کارتن‌خواب از سطح استان خبر داد.


کشف هزار و 234 میلیارد تومان
کالای قاچاق در هرمزگان


رئیس پلیس هرمزگان به کشف یک هزار و 234 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با افزایش 87 درصدی طی شش‌ماهه اول امسال در سطح استان اشارهای داشت و گفت: با تلاش شبانهروزی، اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرحهای پاکسازی نقاط آلوده، دو هزار و 560 دستگاه خودرو و 29 فروند شناور حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کرد.


سردار ملکی بابیان اینکه در این مدت مجموعاً یک هزار و 234 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با تلاش مأموران انتظامی کشف شد، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 87 درصد افزایش داشته است.


وی متهمان دستگیرشده در بحث کالای قاچاق را 2 هزار و 685 نفر عنوان و تصریح کرد: در این مدت 390 فقره پرونده بالای صد میلیون تومان تشکیل و 27 باند کلان قاچاق کالا منهدم شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: طی این مدت 56 میلیون نخ سیگار، 85 میلیون و 964 هزار متر پارچه، 690 دستگاه لوازم تصویری، 21 هزار و 280 عدد لوازمخانگی،13 میلیون لیتر سوخت، 2 هزار و 791 تن برنج، 3 هزار و 513 رأس دام و 28 هزار و 464 قلم لوازم‌ آ‌رایشی بهداشتی کشف شد.


افزایش 13 درصدی مجموع تصادفات


فرمانده انتظامی هرمزگان بابیان اینکه در زمینهٔ ترافیکی و حوادث جادهای درون و برون‌شهری متأسفانه شاهد افزایش 13 درصدی مجموع تصادفات بوده‌ایم اظهار داشت: با توجه به حجم بالای سفرهای تابستانی و ظرفیت خوب استان در جهت جذب مسافر، از رانندگان این انتظار راداریم تا با رعایت قانون و مقررات جان خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.


سردار ملکی از کشته شدن 36 نفر در جادههای درونشهری و 13 نفر در جادههای برون‌شهری هرمزگان نیز مطالبی بیان کرد.


پلمپ یک هزار و 216 واحد صنفی متخلف


فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به بازدید 113 هزار و 791 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس، گفت: طی این بازدیدها با 52 هزار و 330 واحد صنفی متخلف برخورد لازم صورت پذیرفته و یک هزار و 216 واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شدند.


سردار ملکی با اذعان به اینکه مجموع تماس شهروندان با دفاتر نظارت همگانی پلیس 15 هزار و 477 فقره بوده است، افزود: وقوع جرائم سایبری در استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 114 درصد افزایش داشته که 96 درصد جرائم توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.


این مقام انتظامی با اشاره به افزایش 119 درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی، خاطرنشان کرد: تعداد تماسهای عملیاتی 103 هزار و 205 فقره تماس بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش تماس داشتهایم.


فردا آغاز هفته ناجا


فرمانده انتظامی استان به هفته نیروی انتظامی که از فردا 11 مهر با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» شروع میشود گریزی داشت و گفت: نیروی انتظامی یک سازمان اجتماعی با پوششی امنیتی است بر نقش تأثیرگذار و مثبت رسانه‌ها در ارتقاء احساس آرامش و هدایت افكار عمومی تأکید کرد.
سردار ملکی با تأکید بر اینکه خط قرمز پلیس هرمزگان جلوگیری از بروز احساس ناامنی برای مردم نجیب استان است، اظهار داشت: هیچ امنیتی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه همه در کنار هم باشیم و هر کس به وظایف خود بهخوبی عمل کند.


وی افزود: امروزه امنیت در توسعه همهجانبه کشور نقش بسزایی داشته و احساس امنیت رشد و شکوفایی فعالیتهای ارزشمند جامعه را در پی خواهد داشت.


سردار ملکی بابیان اینکه سرقتهای هنجارشکن در استان به صفر رسیده است، تصریح کرد: تأمین امنیت، آسایش فردی، اجتماعی و عدالت از مهمترین وظایف پلیس است بنابراین؛ تردیدی نیست که راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، داشتن پلیسی هوشمند و درعینحال خوشرفتار و رئوف است، درواقع حکومت بااقتدار، بدون داشتن پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و باکفایت محقق نخواهد شد.


نقش رسانه‌ها در ارتقاء
احساس آرامش و آسایش مردم


فرمانده انتظامی هرمزگان بر نقش تأثیرگذار و مثبت رسانهها در ارتقاء احساس آرامش و آسایش مردم و هدایت افكار عمومی تأکید كرد و اظهار داشت: ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی وظیفه سنگینی است كه بر عهده رسانه‌ها و اصحاب قلم بوده و خبرنگاران می‌توانند بااطلاع رسانی شفاف، هدفمند و سریع، هشدارهای انتظامی و توسعه آموزشهای همگانی و نمایش بازتاب مثبت اقدامات پلیس زمینه مشاركت مردم در تأمین و حفظ امنیت را ایجاد كنند.


سردار ملکی اظهار داشت: پلیس هوشمند از فناوری های جدید برای جمع آوری، نمایش، به اشتراک گذاری و تحلیل داده‌ها استفاده میکند و با تأکید بر همکاری راهبردی به دنبال حفظ ارتباط با مردم و نخبگان جامعه است.


وی بابیان اینکه پلیس درصدد بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه و کاهش آسیبهای اجتماعی است، گفت: آگاهسازی باید در جهت ارتقاء سطح امنیت عینی و ذهنی جامعه و توجه به الگوهای صحیح رفتاری و قانونگرایی باشد.


برنامه‌های هفته ناجا


این مقام انتظامی بابیان اینکه اصل جامعه محوری پلیس در هفته ناجا پررنگتر می‌شود به برنامه‌های این هفته اشاره‌ای کرد و یادآور شد: از مهمترین برنامه‌های مجموعه انتظامی استان در طول هفته ناجا میتوان به غبارروبی گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه و مساجد، صبحگاه مشترک، حضور فرماندهان و کارشناسان پلیس در صداوسیمای استان، برپایی چادرهای امدادی و بهداشتی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، برگزاری مانور موتورسیکلت‌سواران قانون‌مند، برگزاری همایش طلایه‌داران ترافیک و... اشاره نمود.


سردار ملکی با اشاره به برخی رویکردهای خاص هفته ناجا، بیان کرد: جلب حداکثری مشارکت مردم از اهداف اصلی برنامه‌های هفته ناجا می‌باشد زیرا مشارکت و همکاری نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در اجرای برنامه‌های هفته ناجا امری ضروری است که درنهایت افزایش احساس امنیت را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها