یک مدیر سینما: ضرر را پذیرفتیم تا خدمتی کرده باشیم اما...



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،یک فعال سینمایی در استان هرمزگان گفت: خیلی خوشحالم که سینما ستاره شهر بندرعباس با وقفه‌ای چندماهه دوباره فیلم‌های هنر و تجربه را مانند خیلی از سینماهای کشور اکران می‌کند.

مهرداد امیرزاده بابیان اینکه در مورد فیلم "اسرار دریاچه" که در بخش هنر و تجربه در سینما ستاره شهر اکران شد باید اشاره‌کنم که این فیلم در مجموعه تختی است و روی این فیلم کار خوبی شده است و این فیلم سال گذشته هم در جشنواره سینما حقیقت اکران شد، تصریح کرد: مستند پژوهش خیلی خوبی داشت، تصویربرداری به‌شدت قوی و از تصاویر هوایی که الآن رایج است و به‌شدت ضعیف کار می‌شود، اما می‌بینیم در این مستند بسیار استاندارد استفاده‌شده است.

وی در خصوص عدم استقبال از این فیلم، اظهار کرد: باید تأکید کنم که این اتفاقات استمرار می‌خواهد، با استمرار است که بازخورد مثبت خواهیم دید و با این استمرار مردم پی می‌برند که سینما هنر و تجربه‌ای هم است و اگر قرار بر این باشد که سینمای هنر و تجربه چند ماه اکران شود و دوباره چند ماه اکران نشود در این صورت قطعاً سینمای هنر و تجربه ضربه خواهد خورد.

امیرزاده اضافه کرد: ما در تهران مشاهده می‌کنیم که سینمایی مثل سینمای کوروش و سینما فرهنگ به‌صورت دائم بخش هنر و تجربه را اکران خواهند کرد یا مثلاً سینما فلسطین را همه به سینمای فیلم کوتاه می‌شناسند چرا که این سینما نزدیک به دو دهه است که جشنواره فیلم کوتاه برگزار می‌کند، در نتیجه این استمرار است که استقبال می‌آورد.

این فعال سینمایی در پایان خاطرنشان کرد: از مدیر سینما ستاره شهر تقاضا دارم که بخش هنر و تجربه در این سینما تداوم داشته باشد، هرچند که استقبال کم است اما با تداوم‌بخش هنر و تجربه حتماً با استقبال روبرو خواهیم شد.

همچنین مدیر سینما ستاره شهر در خصوص عدم استقبال از فیلم‌های هنر و تجربه ، گفت: فیلم‌های هنر و تجربه از اسمش مشخص است، فیلم‌هایی است که معمولاً کارگردان‌ها برای اولین بار فیلم را می‌سازند و معمولاً به جنبه هنری و جنبه سینمایی فیلم توجه می‌شود.

احمد اسفندنیا بابیان اینکه معمولاً تمامی موقعیت‌ها و استانداردهایی که یک فیلم باید داشته باشد را رعایت می‌کنند چون فیلم را تجاری نمی‌سازند و بیشتر هنری می‌سازند، اظهار کرد: مسلماً مخاطبین همچین فیلم‌هایی خود هنرمندان و سینماگران هستند به این دلیل که وقتی شخصی خودش را سینماگر می‌داند همیشه یکی از دغدغه‌هایش دیدن فیلم‌های دیگران است.

وی ادامه داد: به همین خاطر ما فیلم‌های هنر و تجربه را برای این قشر از جامعه اکران می‌کنیم و توقع زیادی از مردم عادی نداریم هرچند که بعد از وقفه‌ای که در اکران فیلم‌های هنر و تجربه داشتیم، برای فیلم "اسرار دریاچه " استقبال بدی نشده بود و بیشتر مخاطبینی که حضور داشتند مخاطبین خود سینما ستاره شهر بودند که از مخاطبین عام بودند.

اسفندنیا در خصوص اینکه چرا هنرمندان و سینماگران از این فیلم استقبال نکردند، خاطرنشان کرد: هدفم از اکران فیلم‌های هنر و تجربه، ارتقا و ترقی ایجاد کردن در سینمای هرمزگان بوده است و مسلماً انتظار داشتم هنرمندان تئاتر، موسیقی و سینمایی از این فیلم استقبال کنند اما متأسفانه غیر از 3 نفر از اعضای انجمن سینماگران استان هرمزگان، اشخاص دیگری را ندیدم.

وی اضافه کرد: بنده هم از این اتفاق شوکه شدم که چرا از فیلم استقبال نشد حتی با اینکه از ساختن فیلم دلسرد شده باشند اما فکر نمی‌کنم از دیدن فیلم دلسرد شده باشند.

این مدیر سینما با اشاره به اینکه وقتی می‌بینیم سینماگران از فیلم استقبال نمی‌کنند احساس می‌کنم از فیلم دیدن دلسرد شدن و این یک فاجعه است، بیان کرد: اکران فیلم‌های هنر و تجربه معمولاً برای یک سینما دار از لحاظ مادی ضرر است اما ما این ضرر را پذیرفتیم تا اینکه خدمتی کرده باشیم برای جامعه ولی اگر قرار باشد سینماگران استان از فیلم‌های هنر و تجربه استقبال نکنند شاید نیاز باشد، برویم سر وقت قشر دیگری و امیدوارم از این موقعیتی که برای سینماگران استان به وجود آوردیم، استفاده کنند و ما باید به فکر نسل آینده سینمای استان هرمزگان باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: به‌هرحال ما سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم تا دلیلش را پیدا کنیم، امیدوارم یک جلسه‌ای تشکیل شود با سینماگران استان تا  بتوانیم با راهکار مناسب این مشکل را حل کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها