بیکاری و دغدغه اشتغال در هرمزگان صحیح نیست



به گزارش صبح ساحل،به نقل از خبرگذاری فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با خانواده معظم شهدا روحانیون و برگزیدگان استان هرمزگان اظهار داشت: مسئله استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به نحوی که خداوند متعال قرار داده است چه در نیروی انسانی کار آمد و چه استفاده از ظرفیت‌های مادی و ساحلی که استان از آن برخوردار است باید مورد توجه باشد.
وی افزود: برخی کشورها با اینگه رابطه شان با دریا کم است اما بیش تر درآمد تولید ناخالص ملی را از راه دریا دارند و مرزهای دریایی ما ایجاب می‌کند که اقتصادمان دریایی باشد و مشکل اشتغال نداشته باشیم.
رئیس قوه قضائیه گفت: دغدغه ما مبارزه با آن فرد روستایی نیست که با حمل چند کالا ارتزاق می‌کند بلکه ما به دنبال مبارزه با قاچاق سازمان یافته هستیم.
آیت الله رئیسی ادامه داد: سخن گفتن از اشتغال باید با مبارزه با قاچاق کالا و ارز همراه باشد و مراد ما از این مبارزه با آن‌هایی است که نه یک کانتینر بلکه کانتینرهای فراوانی را قاچاق می‌کنند.

وی افزود: من از عزیزان سپاه تشکر می‌کنم که با قاچیان دریا در بحث صید ترال مبارزه کردند زیرا آن‌ها دریا را تهدید می‌کنند و صیادان بومی که می‌دانند چه زمان و کجا صید کنند برای دریا تهدیدی محسوب نمی‌شوند بلکه باعث امنیت دریا هم می‌شوند.
رئیس دستگاه قضا بیان کرد: عدالت آموزشی و استخدامی بسیار مسئله مهمی است در گام دوم انقلاب به مسؤولین عرض می‌کنم تا با استفاده از ظرفیت‌ها به افراد کمک کنند؛ چرا باید ظرفیت‌ها در اختیار یک فرد شاخص قرار بگیرد و او فقط استفاده کند؟ از کجا معلوم اگر ظرفیت در اختیار یک روستایی قرار نگیرد نتواند کارهای بزرگی بکند؟ در بسیاری از مواقع همین افراد روستایی و کم برخوردار هستند که برای کشور و اسلام افتخارآفرینی می‌کنند.
رئیسی افزود: جامعه باید به سمتی برود که پارتی بازی را در استخدا‌ها از بین ببرد و استخدام افراد می‌بایست با در نظر گرفتن توانایی‌ها و بر حسب عدالت صورت گیرد.
وی تاکید کرد: تقسیم عادلانه ظرفیت‌ها حرف درستی است جامعه باید احساس کند که کسانی که دارای صلاحیت هستند به کار گرفته می‌شود زیرا پارتی بازی و رابطه ناسالم مضر است و باعث از بین رفتن اعتماد مردم می‌شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مسائلی همچون بیکاری و دغدغه اشتغال، ناصواب است و وجود آن در استان هرمزگان صحیح نیست، فقر، بیکاری و تبعیض دست ساخته نوع ارتباطات ناسالم بشری است و این روابط باعث ایجاد فقر و بیکاری می‌شود و بایستی از بین بروند.
رئیسی ابراز داشت: بندرعباس تبعیدگاه نیست؛ یک زمانی در آئین نامه‌ها برخی شهرها به عنوان تبعیدگاه معرفی شده بود که آن هم منسوخ شده است لذا امروزه به واسطه افتخارآمیزی‌هایی که بندرعباس در مرزبانی از خلیج فارس داشته است به عنوان افتخار ایران اسلامی شناخته می‌شود.
وی اضافه کرد: حفظ دریا و محیط زیست از حقوق عامه است و وظیفه همه است که از آن صیانت کنند و دریاخواری، کوه‌خواری، جنگل‌خواری و زمین‌خواری به شدت محکوم است.
رئیس قوه قضائیه در پایان با اشاره به سعی گروهی در کم رنگ کردن حضور شهدا در کوی و برزن شهرها اظهار داشت: شهدا و خانواده شهدا پرچم برافراشته انقلاب هستند و مبادا نام شهدا در کوی و برزن کم رنگ شود چرا که عزت ملی ما وابسته به خون شهدا و مجاهدت‌های آنان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها