انتقادهای مردم درباره‌ی ضعف شورای شهر بندرعباس منطقی است



به گزارش صبح ساحل،به نقل از مهر،یک عضو شورای شهر بندرعباس می‌گوید: «فقدان بلوغ سیاسی برخی از اعضا»، مانعی در راه کارکرد نظارتی شورا شده است. به گفته‌ی او زمانی شورا در کارکرد نظارتی‌اش موفق می‌شود که اعضا دست از «سهم‌خواهی شخصی» بردارند و براساس شایستگی، سمت‌ها و مسوولیت‌ها را در این نهاد تقسیم کنند.
▪«آبتین امیری» گفت: برای همدلی و وحدت میان اعضا شورا دست دوستی به سمت همه اعضا دراز می کنیم و برای این امر پیشنهاد دادیم که کمیسیون های شورا میان افراد توانمند دو طرف ماجرا شورا تقسیم شود، اما این پیشنهاد به ظاهر منطقی، عملی نشد زیرا توافق و همدلی نیازمند اراده دو طرف است، نه خواست و اراده یک طرف.
▪این عضو شورای شهر بندرعباس گفت : اگر وضعیت شهر در بسیاری از موارد مناسب نیست، علت آن به «ضعف نظارت شورا» برمی‌گردد و انتقادات مردم در این‌باره منطقی است. هر شهرداری که برای شهر انتخاب شود اگر نظارت ما ضعیف باشد، نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود . اعضای شورا را مردم انتخاب می کنند نه ما . مردم باید افرادی را برای شورا انتخاب کنند که به دنبال مصالح عمومی باشند، نه افرادی که از روز اول انتخاب شدن به دنبال سهم‌خواهی در شورا هستند.
▪به گفته‌ی آبتین امیری؛ «برخی از اعضا شورا فاقد بلوغ سیاسی لازم هستند و در رای‌گیری‌ها توقعات و مطالبات شخصی را مطرح می کنند. وجود این افراد که در تصمیم‌گیری‌های مهم شورا فاقد استقلال رای هستند یا برای رای دادن معذوریت‌هایی دارند، مانعی در مسیر نظارت و کارکرد واقعی شورا است.
▪وی افزود: «نمی‌توان تنها با شعار دادن مشکلات مردم را حل کرد»، اگر سال‌ها برای همدلی و وحدت در شورا شعار بدهیم باز هم فایده ندارد، مگر اینکه برای تقویت اختیار نظارتی شورا و وحدت درونی شورا گام‌های عملی برداریم و البته هزینه این عمل‌گرایی را نیز بپردازیم.
▪به گفته‌ی امیری؛ شورای شهر در بعد نظارتی و دفاع از حقوق مردم از اختیارات مهمی برخوردار است، اما این اختیارات زمانی عملیاتی می‌شود که اعضا از مصالح و منافع فردی گذشت داشته باشد. امری که در بسیاری از موارد نه‌تنها سخت بلکه غیرممکن است.
▪وی درباره‌ی شرایط فعلی شورای شهر بندرعباس و جناح‌بندی‌های درونی آن گفت: یک اقلیت قوی و سالم بهتر از یک اکثریت شکننده و مبتنی بر منفعت شخصی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها