در آیین صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی بندرعباس مطرح شد:

تقویت و تجهیز نیروی انتظامی در بخش‌های زمینی و دریایی


نویسنده: سمیره حنائی

به گزارش صبح ساحل ، به مناسبت هفته ناجا، صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی بندرعباس، با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، استاندار هرمزگان، فرماندهی انتظامی استان، اعضای شورای تأمین و نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استانی در بندرعباس برگزار شد.


نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک هفته‌ی ناجا با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در گام نخست، نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی باصلابت، اقتدار و قدرت توانایی خود در ایجاد نظم و امنیت را به نمایش گذاشتند. در گام دوم با توجه به بیانیه‌ی ترسیمی رهبر جمهوری اسلامی ایران، قدم‌های بلندتری پیش رو است که نقش و سهم نیروهای مسلح درحرکت و تحقق این اهداف مؤثر است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده،  با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد گام دوم انقلاب گفت: نیروهای مسلح به‌ویژه نیروهای انتظامی که امسال با شعار« پلیس هوشمند» شروع به فعالیت نموده‌اند، با اتکا به علم و دانش، در حوزه‌ی مأموریتشان و با بهره‌گیری از پژوهش و دانش‌های به‌روز می‌توانند خود را به‌مراتب بالاتر رشد و ارتقا دهند.


امام‌جمعه بندرعباس تمرکز بر اخلاق و معنویت را یکی از مأموریت‌های مهم ناجا دانست و خواستار شد: نیروی انتظامی متناسب باسیاست‌های ترسیم‌شده از سوی رهبر انقلاب برنامه‌ها و دستورالعمل‌های خود را برای سال‌های پیش رو تنظیم کنند.


عبادی زاده ضمن مهم دانستن مسئله‌ی مدیریت جهاد اضافه کرد: بر اساس اندیشه‌های تابناک رهبری، آنچه مورد تائید و اهمیت نیروی مسلح است، مسئله‌ی مدیریت جهادی و قدم نهادن در این مسیر است، عصر مقاومت در برابر همه‌ی مشکلات و نارسایی‌ها ازجمله اهداف بیانیه‌ی گام دوم است.

وی در ادامه از نیروی انتظامی که در تعامل و ارتباط بیشتر با بدنه اجتماع است خواست تا با تمرکز بر سبک زندگی اسلامی و شیوه تعاملشان با مردم باعث جذب قلوب مردم و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود بین ملت، مردم و نیروی انتظامی شوند.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان  خاطر نشان کرد: امروز آنچه در حوزه‌ی اقتدار پلیس موردتوجه همه دلسوزان انقلاب اسلامی است اینکه پلیس با حفظ اقتدار و صلابت خود بتواند ا مهر و عطوفت این صلابت و اقتدار را تلفیق کند و در تعامل با جامعه‌ی اسلامی و مردم تصویری زیبا و لطیفی را به نمایش بگذارد.


این مقام مسئول با تأکید بر تقویت و تجهیز نیروی انتظامی در بخش‌های زمینی و دریایی، گفت: گاهی خبرهای نگران‌کننده‌ای شنیده می‌شود. نباید اقتدار پلیس در رویارویی با برخی قاچاقچیان سودجو مورد تهدید و تعرض قرار گیرد. حفظ صلابت و اقتدار نیروی انتظامی یک اصل اساسی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده،  در پایان اظهار کرد: از مسئولین گرامی می‌خواهم که برای تقویت ناجا و نیروی انتظامی جهت ایجاد صلابت بیشتر و تحقق مأموریت‌های گام دوم انقلاب، فعالین نیروی انتظامی را موردحمایت قرار دهند و با پشتیبانی خود، نیروی  انتظامی هوشمند، قوی، باصلابت داشته باشیم تا با شتاب بیشتر در جهت تحقق اهداف انقلاب گام برداریم.


تأمین امنیت کشور مرهون تلاش‌های نیروهای انتظامی و نظامی


استاندار هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته ناجا و گرامیداشت یاد شهدای نیروی انتظامی و بابیان اینکه  امنیت کنونی کشور که مهم‌ترین مسئله برای مردم و مانند کالای باارزش در جامعه موردنظر است، به برکت وجود مجموعه‌ی نیروهای نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و دستگاه قضایی به‌ویژه نیروی انتظامی در درون کشوراست گفت: ما مدیون زحمات و تلاش شبانه‌روزی شما، علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات هستیم .


فریدون همتی،بابیان این موضوع که دشمنان از طریق تحریم‌ها فشار حداکثری را به جامعه وارد کرده‌اند گفت: مردم در این شرایط ناامید نشدند چراکه امنیت ما مردم پایه است. وی افزود:نیروی انتظامی و نیروهای مسلح ما از میان مردم و با مردم هستند،تفاوت جمهوری اسلامی ایران با حاکمان دیگر کشورها در ارزش‌های است که هم مردم به آن پایبندند و هم نیروهای نظامی و انتظامی. همتی ادامه داد: بااینکه دشمن امید داشت با فشار حداکثری تحریم‌ها عزم عمومی جامعه را برهم بزند، مردم را به خیابان بکشاند، نارضایتی‌ها را افزایش دهد، درگیری پلیس و مردم را زیاد کند اما امروز در گزارش فرمانده نیروی انتظامی نشان از افزایش 37 درصدی رضایت مردم از نیروی انتظامی دارد.


استاندار هرمزگان بابیان اینکه دشمن از کارشکنی‌ها در داخل کشور ناامید شده  و به کشور همسایه رو آورده است اضافه کرد: دشمن به سراغ کشور عراق رفته است شاید بتواند مردم عراق را نسبت به ایران بدبین کند،اما شما زحمتکشان نیروی انتظامی ثابت کردید در این کشور بادل و جان، با اعتقاد، فکر و اندیشه بلند، با نگاه به تاریخ طولانی خیانت‌های استکبار جهانی که هزاران سال  خون ملت‌ها را مکیدند؛ مخصوصاً 100 سال اخیر در کشور ما؛ با اعتقاد به اسلام و ارزش‌هایش دشمن را از این بیرون کردید.


افزایش 37 درصدی رضایت مردم از عملکرد پلیس


فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در این صبحگاه با اشاره به  شروع هفته‌ی نیروی انتظامی به اشعار «پلیس هوشمند امین مردم» از یازدهم مهرماه گفت: با توجه به اینکه ایام هفته ناجا با ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  مصادف شده است، اردوکشی سنگین اربعین جهت اعزام زائرین گرامی به کربلای معلا وجود داشت که بخشی از کارکنان نیروی انتظامی جهت یاری و کمک‌رسانی به سایر همکاران به مرز اعزام شدند.


سردار عزیز الله ملکی افزود:در طی این چند روز در حدود 30 هزار خدمات صدور گذرنامه به‌صورت شبانه‌روزی انجام شد.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی که نیروی انتظامی را قوی و مقتدر، هوشمند و پیچیده، سالم و امین، سریع و بهنگام، مؤدب و اهل بیان و تعامل با مردم دانستند، گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، در این هفته بیشترین ارتباط و ارائه خدمات و برقراری ارتباط با مردم و نخبگان صورت گرفت.


سردار ملکی بابیان اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی که در خارج از سازمان انجام شد میزان رضایت مردم از عملکرد پلیس 37 درصد افزایش داشته است گفت: این موضوع مایه‌ی افتخار نیروی انتظامی در کشور است  و توفیق داشتیم به کشف 26 تن مواد مخدر در چند ماه گذشته از سال، برخورد  با بیش از 2112 نفر در بحث مواد مخدر، اجرای  520 طرح پاک‌سازی مواد مخدر در سطح استان، که با همکاری مرجع قضایی استان هرمزگان صورت گرفته است.


فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان بابیان اینکه امسال هرمزگان در بین پنج استان امن کشور قرار گرفت، گفت: امسال کاهش 7 درصدی جرائم صورت گرفت. همچنین برای پنجمین سال متوالی در بحث جان‌باختگان تصادفات حوزه راهبر شاهد کاهش 16 درصدی و در حوزه پلیس‌راه کاهش 12 درصدی را داشتیم که خود برگ زرینی در افتخارات نیروی انتظامی استان است .


سردار  ملکی تعداد پرونده‌های جرائم اقتصادی، زمین‌خواری و تسهیلات غیرمجاز بانکی را 30 فقره برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال حدود 500 میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق صورت گرفته است پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان نیز رشد 56 درصدی یافته است و 27 باند کلان قاچاق مواد مخدر منهدم شدند.


رئیس پلیس هرمزگان  با اشاره به اینکه در حوزه پلیس امنیت عمومی بحث خدمات‌رسانی مدنظر بوده است گفت: بیش از 113 هزار بازدید از اصناف مختلف انجام  با 52 هزار متخلف برخورد شده است.11 هزار نفر اتباع خارجی دستگیر شدند و در حدود 800 خودرو نیز در بحث امنیت عمومی به پارکینگ انتقال داده‌شده‌اند. در حوزه پلیس فتا، بیش از 95 در صد از وقوع جرائم سایبری کشف‌شده است.


سردار ملکی  در ادامه با اشاره به بحث تجمیع خطوط 110 و بازخورد مثبت این طرح گفت: از مزایای طرح تجمیع، پاسخگویی به‌موقع همچنین تحرک و چابکی کارکنان است،ارزیابی که در نهایت صورت گرفت خوشبختانه رضایت‌مندی شهروندان را نشان می‌داد.در حوزه کارکنان نیز اقدامات خوبی ازجمله سلامت اداری، صیانت از کارکنان انجام شد که شاهد کاهش 75 درصدی جرائم کارکنان بودیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها