پسر16ساله به قتل نرسیده است

ضاربان نوجوان افغانستانی در پشت میله‌های زندان



به گزارش صبح ساحل، دست‌وپاهایش با طناب بسته‌شده است بر روی موکت در گوشه‌ای از اتاق بی رمق افتاده است،فردی از او می خواهد به سمت پشت بخوابد و قسمتی از  پیراهن خون آلود و پاره او را بالا می زد و با موبایل از تمام زخم های ایجاد شده ناشی از  ضرب و شتم بر روی روی کمر و شکم وی ،فیلم می گیرد و چند بار از  این نوجوان می‌خواهد کلماتی را تکرار کند...


این فیلم یک دقیقه و 23 ثانیه دست‌به‌دست در فضای مجازی می‌چرخد، عده‌ای گفتند که این نوجوان 16 ساله افغانستانی براثر شدت ضرب‌وجرح و شکنجه جان خود را ازدست‌داده است.


اما  رییس کل دادگستری استان هرمزگان کشته شدن  این نوجوان را تکذیب کرد ولی بر ضرب‌وجرح وی صحه گذاشت و اینکه  عاملین آن  دستگیر و روانه زندان شده‌اند .


با انتشار این فیلم شکنجه در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی ، وزیر امور خارجه افغانستان واکنش نشان داد و سفارت ایران در کابل  نیز درباره وقوع این حادثه بیانیه‌ای داد که چنانچه جرمی در این رابطه صورت گرفته باشد مراجع قضایی ایران بر طبق قانون با مجرمین برخورد خواهند کرد.


محمدرضا اسلامی رئیس پزشک قانونی شهرستان قشم  این را هم بیان نمود که هیچ مراجعه‌ و موردی مبنی بر شکنجه بدنی جوان افغان که در فضای مجازی بازتاب داشته تاکنون در این اداره ثبت‌نشده‌ است.


هنوز علت این شکنجه از سوی منبع موثقی اعلام‌نشده است  اما بر اساس شنیده‌ها حاکی است که این نوجوان افغان به نام مصطفی  در  خانه‌یکی مقام مسئول  در روستای سلخ جزیره قشم،مشغول بنایی بوده است و خواستار پرداخت دستمزدش شده بود که  مورد ضرب و شتم قرارگرفته است و عده‌ای دیگری گویند او  به علت «متلک گفتن به همسربه یکی از مسوولین » شکنجه‌شده است.در حال حاضر متهمان این حادثه  شناسایی‌شده‌اند و پرونده قضایی آنان در حال تکمیل است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها